2008-02-16 Lördag

Idag har jag och Sussie varit ute på klubben och FÖRSÖKT träna känns det som...  För det är inte så smart att ta fram en hund som fått sitta i bilen och ladda och sen träna väldigt nära en främmande hund. Det hela startade med ett gnällkalas för att jag mitt dumma våp envisas med att ha honom sittandes fot vid sidan. Funkar inte så bra för att ge en ledtråd... I det läget går det betydligt bättre att bara gå och sen på slutet ta in den biten. Men efter en stund så gick det faktiskt bättre och bättre. Inte kanske på långa vägar så som det brukar se ut men han hade fokus på mig och till slut var han helt tyst. Så lite nöjd måste jag ju känna mig : ))

Träningen på klubben blev inte vidare lång men dock väldigt nyttig. Efteråt for vi på Queens och åt kebab. Inte välförtjänt men väldigt gott. Passade även på att göra några ärenden efteråt. På vägen hem svängde jag förbi Sussie och lånade ett gäng filmer. Så lyxigt, bara att välja och vraka vad man vill se. Sen for jag iväg för att gå en kortare promenad med Qurre. Vi hittade en åker som det var skare på så där blev det lite mer träning. Inkallning, fritt följ med fokus på vänstersvängar och så några platsliggningar med extern belöning. Mycket bus blev det också för det är ju så himla skoj!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0