2008-02-14 Torsdag

Här fortsätter det storma och ishalkan verkar inte försvinna den heller. Så idag när vi var på promenad spände jag på mig broddarna för att slippa bli på dåligt humör. Jag kan lugnt lova att jag går som en ilsk gammal kärring när det är halkigt, trippigt och väldigt aggresivt. Så lite nöjd var jag när jag bara kunde sprätta på och gå...

Vi tränade lite på promenaden också. En lång inkallning blev det. Sen gjorde jag ett alltid lika uppskattat godisuppletande och bara för att se vad som hände så gjorde vi tre kortare platsliggningar i godisrutan efteråt. Det känns som att Qurre tycker det är mycket roligare när jag kör med extern belöning så det går att köra flera gånger utan att det gör så mycket.

Självförtroendet från igår hängde kvar så på ett ställe tränade vi saktagående mot kongen. Eftersom han inte förstod ett smack av övningen så blev stegen väldigt långsamma. Omedvetet superduktig! Men va katten! Nånstans måste man ju börja...

Sen är ju Qurre bara Qurre också. Efter vi tränat klart var jag bara tvungen att gå in i skogen och titta lite på granarna om man så säger. Qurre den rackarn passade på att hugga min ena hanske och på två röda fanns det ingen tumme kvar... Grattis på Alla Hjärtans Dag mamsen, tyckte han. Inte mitt fel att det är dålig kvalla på så roliga grejer...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0