2008-02-13 Onsdag

Ikväll har vi varit ute på klubben och tränat. Jo, det var -2 grader och blåste som bara den. Det blir fleecetröja och långkalsonger inatt kan jag lova...

I början av träningen flödade energin kan jag lova. Han var lite spattig och förväntansfull på samma gång. Men jag blev ändå nöjd för han höll ändå ihop och fokus var på mig. Fria följet flöt under omständigheterna på över förväntan. Platsliggning med extern belöning funkade kanonfint. Gjorde även en apportering för att kolla av lite vad vi skulle behöva träna på. Men den var så klockren att jag blev tårögd : )). Hopp över hinder har vi inte kört så där jättemycket. Så vi passade på ikväll och tanken var att Sussie skulle lägga ut godis när han inte såg och så skulle jag gå fram till hindret och sätt honom och belöna med kongen. Det hela slutade med att han skiter i godisarna på backen och sätter sig och väntar på kongen. När den kommer hoppar han tillbaka. Ja, ja varför gå in och bråka när det bara flyter på... Vi körde även skall och idag började vi med tystad. Svårt... Men andra gången var enklare. Sen varvade jag skall och tyst. Han skäller ungefär 3-4 gånger och sen får han belöning. Ställande körde vi också och det känns som att nu förstårhan kommandot.

Berättade för Sussie om vår lyckade krypträningen igår. Hon blev taggade och tyckte jag kunde visa hur vi gjorde. Det hela börjar med att jag bryter av stickan. Sen fortsatte det i samma anda. Så man kan säga att vi inte riktigt är redo för att börja köra krypet ute. Konstigt när det gick så himla bra inne igår... : ))

Nä nu ska jag dundra mot sängen och förhoppningsvis är jag upptinad till imorgonbitti...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0