2008-12-06 Lördag

Igår gjorde vädret mig på riktigt uruselt humör!

Från att ha halkat runt på gatorna i byn så for vi ut och skulle gå i skogen. Där var det skare eller superhalkigt, beroende på om folk hade gått där tidigare eller inte. Kopplade lös Qurre på ett ställe och han sprang ett 10-tal meter innan nosen åkte upp. Kallade in honom och ser i ögonvrån hur branten liksom bara rinner ner. Förmodligen så stod en älg där eller så var det en skock med rådjur. Humöret blev inte bättre av det. Så jag stolpade vidare morrandes.  Det måste vara tänkt att både folk och fä ska vara iförda icebugs och dessutom helklädda i något skyddande material för att få ha tassar och ben i behåll... (Att hunden skulle skära upp benen var nog att ta i men det tyckte inte mitt dåliga humör just då...).

När jag kom till bilen så insåg jag att det enda som kunde få mig på bättre humör var lite lydnadsträning. När jag styrde kosan in mot stan för att leta lämplig plan att träna på, så sträckte sig området jag var villig att leta på någonstans mellan Ö-vik och Skellefteå. Himmel så tjurskallig jag är! Första anhalt var travet och det visade sig funka riktigt bra. Det blev lite lydnadsträning (med mycket taggad hund) och efteråt passade jag på att lägga två hårda spår. Spåren var svåra, tyckte Qurre. Underlaget hade inslag av is men mest hyvlad snö. Andra spåret gick betydligt bättre. Så det ska bli många hårda spår framöver. Travhästar var också en lite annorlunda störning. Qurre lyste riktigt upp när det kom en ponny med kärra efter sig. Hej Kompis!

Jag var på strålande humör när jag körde hem! Men lite snö och kyla säger jag inte nej till.

Vi ses!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0