2008-12-08 Måndag

Igår hade jag och Jenny en verklig kanondag!

Vi började med skotträning ute på klubben. Husse var forfarande dyngförkyld så vi fick skjuta åt varandra istället. Det funkade kanon det också. Jag måste krypa till korset och erkänna att Qurre inte alls fått den skotträning jag vill att han ska ha. Vi har varit på klubben nångång och alltid lyckats gå för långt bort. Ingen vidare skotträning när skotten knappt hörs... Så utifrån de förutsättningarna kände jag att jag ville ta det säkra före det osäkra och börja med att gå  längs vägen. Skytten stod bakom friggeboden.
(Undra vem det var som skottränades igår...). Så fick han gå och sniffa lite på alla lukter de två första skotten. Vek sen av mot planen och där det smällde det lite högre. Ville inte ha så mycket aktivitet utan mer lite mer, ibland smäller det, över det hela. Men Qurre-snurre hade andra planer och drog fram en frisbee under snön, och vips så hade han fixat en skotträning med drag under tassarna värre.

Platsliggning nästa. Hundarna var jätteduktiga! Men något som jag ska ta tag i idag är det här jäkla gnället som kommer när han ska lägga sig. Han blir som en gnällig metmask! Jag blir helt ärlig jätteirriterad och lägger givetvis en massa press på honom. Vi håller varandra om ryggen så det bara smäller om det. Så idag ska det jäklar i mig tränas läggande med externbelöning i massor! Själv ska jag dra mitt strå till stacken genom att hålla mig superlugn och lite på avstånd till att börja med. Det här kommer att bli fina fisken innan slutet!

I väg ut mot havet för spår. Jenny gick ett av de roligaste spåren vi gått. Mycket av spåret gick på en djupfryst strand. Nä, det går inte att återberätta, måste upplevas. Det var superhäftigt! Lekplatsen med gungor, staket och rutchkana... Jag vill ha mera! Qurre den lilla rackaren är så otroligt taggad på Jennys spår. Första biten såg jag riktigt fyrverkerierna slå ur öronen på honom. Han hade bara bråttom och var inte med i matchen. Men så lugnade han ner sig och visade ett jättefint spårarbete. Jag kommer att köra jättemycket hårda spår i vinter. Mycket av den anledningen att i skogen behöver han anstränga sig mininalt och ändå klara av uppgiften. Men den taktiken funkar inte alls på hårda spår. Dags att uppgradera från schäfer 1.0 till schäfer 2.0...

Efter att vi gått våra spår så undrade Jenny om jag ville träna något mer. Jo...., sa jag. Jaha vad då, undrade hon! Jag vill träna att kasta träapporten... Jennys min var helt obetalbar! Men när jag började kasta förstod hon... Katastrof,  fara för liv och bil skulle väl beskriva kasten bäst. Men efter ett tjugotal kast och en massa skratt så hade jag fått till det rätt hyftsat. Telefonkabeln levde dock ett väldigt farligt liv under hela övningen...


Ha det gott!

Kram Ann-Sofie och Qurre-snurre

Kommentarer
Postat av: Ramona

Tack för välkomnandet! ser ut som att ni har varit flitiga! vi får hitta på nåt framöver om inte annat kanske en kaffe!

2008-12-08 @ 15:14:06
Postat av: Britt och Malte

Tack snälla! Om du bara visste vad det är tomt. Malte saknar honom också såklart.

2008-12-08 @ 17:11:27
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Flocken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0