2008-12-07 Söndag

Igår bjöd vi husse på ett gott skratt!

Träningslusten har verkligen kommit tillbaka och igår skulle vi träna lite inomhus på förmiddagen. Först ut var metallen. Problemet var bara att den ville rulla iväg lite eftersom golvet lutar. Stöttade därför upp den mot biabädden. Nöjd gick jag tillbaka och kommenderade ett glatt "apport" till Qurre. Han rusar ut, griper snygg och LÄGGER SIG I BIABÄDDEN! Mellan skrattsalvorna från soffan hör jag, det där går ju jättebra!.... Det var inte annat att göra än att göra om. Men han tuggade iallafall inte på den där han låg.. : )) Sen blev det lite krypträning på mattan. Fy vad jag tycker det är svårt. Hunden ska vara låg, ha rätt bakbensteknik, behålla position mm. Just i inlärningen känns det svårt att hålla fokus och ta en sak i taget, jag vill liksom gapa över allt samtidigt...

På kvällen hade vi bestämt att vi skulle äta pizza. Jag anmälde mig direkt att fara och hämta eftersom jag då kunde träna lite lydnad. Jag har ju en passion för att vara i farten när man helst inte ska vara det...

FF: Inga långa transporter utan full fart från början. Belönar i "steget". Tyst och fokuserad.

Apportering: Jag måste träna på att kasta. Uppför mig som att jag ska dra iväg något på 200 kg och sen så landar den på ändå på tok för nära. Att kasta och sitta kvar måste Qurre träna på. Först gången tyckte han det var fullt tillräckligt att han kastade ett öga på mig innan han drog. Sen vill han tugga lite om det blir så att jag inte tar apporten nog snabbt.

Framförgående: Så otroligt duktig han var ikväll. Inga problem med att ta riktningen själv. La till fotgåendet och han går verkligen fint även fast han vet att saktagåendet kommer.

Skall: Vilken pärla!

Kryp: Jag är noga med att träna bara ligga vid sidan ute. Bara för att han ligger så lugnt nu så är det så kul. Vill inte tappa bort...

Körde även mycket lossträning. Avslutade med ingångar med apporten där han fick sitta en stund. Nu var killen jätteduktig!

Idag mina vänner står det skotträning och spår på schemat. Sambon har lovat ställa upp och skjuta bara förkylningen gett med sig lite. Hoppas, hoppas...

På återseende!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0