2008-08-25 Måndag

I fredags blev det simträning för Qurre. Eftersom jag inte kastar lika långt som sambon så hade vi med oss ett tennisracket och jag konstaterade snabbt att jag nog kommer bli tennisproffs på köpet... ; )) Efter simningen for vi och plockade en hink med blåbär. Qurre den rackarn ville fuska och ta bären direkt ur hinken istället för att plocka själv... Latmask!

I lördags blev det lite lydnad mitt på dagen. Lite apportering, framförgående och lite annat smått och gott. Solen sken som bara den, och både jag och Qurre är ovana värmen så vi la av innan det hann bli avslaget. På kvällen träffades jag och Anna och tog en prommis med hundarna.

Igår blev det ett kort spår med fyra nedgrävda apporter. Spåret gick både i sandtag och sen upp i skogen. Innan vi gick spåret så fick han sitta och se på medans jag grävde ner en apport och sen leta reda på den. Sen var det inga problem att gräva fram apporterna i spåret. Duktig kille!

Idag har vi varit på klubben och tränat lydnad. Linförighet och fritt följ som uppvärmning. Killen skötte sig lysande! Läggande under gång, lägger sig snabbt men lite snett. I framförgåendet så var farten jättefin idag och han går ut åt båda hållen. Känns verkligen som att poletten börjar trilla ner. I krypträningen försöker vi hitta lugnet och det fanns där idag. Jättekul! (Körde även en sväng inne på eftermiddagen och det känns mycket lugnare redan). Ingångar med och utan apport hann vi också med. Kort och gott så hade vi en jättetrevlig träning.

Jo just det... Idag när jag stod i duschen så hade de ringt från verkstan. Perfekt, tänkte jag, nu är bilen klar! Men killen ville meddela att det förmodligen är ett hjullager fram (kanske båda) som också behövde bytas. Typ 3 800 kr till. Men då sa jag stopp. Så vi hämtade ut bilen och så får vi ta det andra senare. Helt akut var det ändå inte. Så kan det gå med en Saab... Men va fanken det är ändå små problem i en stor värld. Hörde faktiskt något tänkvärt idag.

"Det svåra är inte att flyga högt eller att gå på vatten, utan att vandra på jorden..."

Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0