2008-08-21 Torsdag

Idag lämnade jag in bilen för service... Trodde jag skulle smälla av när de ringde och berättade att de ville göra mer än bara service. Det var inte lite det... Förutom servicen som kostar 4.500 kr så tillkom de saker så notan slutade på 14.000 kr!!! Och som om det skulle var nog. Han berättade också att jag inte hade något mönsterdjup på tre av däcken och på det fjärde så var det väl knappt mätbart. Så vi åker på att köpa nya sommardäck också... Suck och stön och lite tandagnissla men det får lösa sig. Jag och sambon var ett tag helt övertygade om att vi hade mätt däckdjupet i början på sommaren. Tills vi tänkte till och konstaterade att det var i början på förra sommaren... Så kan det va!


På träningsfronten har vi varit himla flitiga i veckan. Två pass lydnad, två spår och ett uppletande med inlånade föremål.  Om vi tar lydnadspassen först så har de varit två riktigt lärorika och otroligt trevliga pass. Det har varit som när lydnadsträning är som bäst. Ena passet klev jag ur rutinerna och provade lite annat. Från början var han jättetaggad och splittrad men det var himla kul att komma över och förbi. På något sätt få en djupare kännedom vad jag kan ta till på min för att få honom "in the move".

I de två sista sista spåren har fokus legat på farten. Han har haft lite för bråttom nu på slutet. Så vi har gått ganska korta men med mycket apporter och det tycker jag har funkat bra. Blir han lite överraskad i början så skärper han till sig i resten av spåret. Nu ska jag ta och se till att apporterna blir nedgrävda/övertäckta för jag märker att när han känner att det är något så slår han av spårnäsan och går över på att leta med ögonen. Så vi vi testar...

Uppletandet gick otroligt mycket bättre än jag trodde det skulle göra med andras grejer. Första saken var en liten fyrkantig pipleksak och den stod han och kikade överlyckligt på en stund. Men så fort jag ropade så kom han som ett spjut. På de övriga tre sakerna var farten otrolig bra in. Den femte grejen som var en svart slangbit hittade han inte (kanske går han på ögonen lite där också...). Varvade med att belöna med kongen och leka med grejen. Funkade kanon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0