2008-08-09 Lördag

Nu var det ett tag sen...

Idag har vi varit till Lögdeå och jag har storshoppat!!! Givetvis mellanlandade vi på Strandvallen i Nordmaling : )) Där blev det lite sitt på musmatta, sen la jag till hindret och körde några gånger mot musmatta. Avslutade med att ta bort musmattan och det funkade bara finfint. Startade även upp lite ff men sen tyckte jag att jag hade tummat nog på sambons oändliga tålamod... Nu sitter jag och väntar på att regnet ska ge med sig lite så vi kan ta en långprommis.

Igår var vi och spårade i Öbackaparken. Qurre skötte sig jättebra och jag tyckte det var jättekul att få testa på lite mer annorlunda spår. Vi kommer definitivt göra om det snart igen. När vi kom hem for vi ut och cyklade.

Skogspinnar är något som Qurre tycker finns i överflöd och som kan ligga där de ligger. De har absolut inget med spåret att göra och ska inte räknas till kategorin apporter. Morr... I torsdags la jag ett kortare spår med tre skogspinnar. Tyckte nästan jag förtjänade en guldstjärna när jag var så pedagogisk att vi gick ut och letade dem tillsammans och när vi hittade en lämplig pinne så lekte vi med den innan den åkte ner i min ficka för vidare transport ut till spåret. Väl ute i spåret höll Qurre fast vid sin åsikt. Men tillslut tog han den sista, lyckan var total! Så vi tränar vidare där.

Ett uppletande hann vi också med. (Trots att åskan mullrade på avstånd men ändå lite för nära för att jag skulle känna mig helt lugn.) Vallade en stor ruta och la ut tre förmål på rad längs ena sidan av rutan. Tränade sen på ordning och reda ut till rutan, raka skick och att han snabbt skulle vända in till mig igen. Kul att tvärnitade och tog förmålet som låg bara några meter in i rutan.

I onsdags var vi och spårade i I20-skogen. Qurre fick ett ganska lurigt spår med bland annat en spetsvinkel ute på en ganska välpromenerad väg. Lite fick han klura men han löste det till sist. Jag tyckte att han hade på tok för bråttom hela spåret... Hm... När vi kom tillbaka till bilarna så var det skotträning ute på träninsplanen, så jag passade på att köra två korta platsliggningar och sen en massa bus mellan de sköt. Budföring hann vi också med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0