2008-04-10 Torsdag

Igår hände inte mycket på hundfronten. Var på "arbetet" och bevakningsträning stod på schemat. Jag fick figga som vindfigurant men tyvärr var vindarna inte på vår sida så jag blev aldrig hittad. En gubbe som skulle kasta en hink med aska hittade mig dock. Vet inte vem som blev räddast jag eller han...

Ikväll har vi varit och jagat korvgubbe på stan jag och Qurre. Tänkte att det blir ju lämpligt att förena nytta med mat men det fanns inte en enda vagn på stan efter 18-snåret. Istället för mat blev det en del fönstershopping och så upptäckte jag en ny (i mina ögon iallafall...) grekisk restaurang. Den borde jag och sambon testa under helgen tycker jag.

Qurre skötte sig exemplariskt på stan. Det svåraste blev en dörr som åkte upp precis bakom svansen på honom och ut springer en kvinna i 180. Dessutom var jag i vägen när han skulle kolla av vad som hände. Reaktionen som kom var att han ville fram. Hade han velat så hade han kunnat nå henne men han sorterar så fint killen så det redde sig.

Nu är vi båda ganska nöjda efter stadsturen så nästa anhalt blir soffan. Men imorgon ska vi försöka åtstadkomma något som iallafall liknar hundträning.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0