2008-04-08 Tisdag

Igår var det snöstorm ute, men det är lika roligt ändå tyckte Qurre. Matte inte lika imponerad... Men vi tog oss ut på en kortare prommis och sen blev det två pass apporteringsträning och kryp inne. Fokus på apportering var att inte ta apporten innan kommando och att bara släppa på kommando.

Idag har jag varit på mitt lilla "arbete". Trevligt, trevlig! På vägen hem hade två långtradare råkat i luven på varandra så trafiken stod still i ungefär 50 minuter. Inte kul när man är vrålhungrig och på väg hemåt.

Nu ikväll har jag och Qurre varit ute på en riktigt långprommis och så passade vi på att träna lite. Platsliggning med fokus på sättandet innan man får hugga belöningen, lite fritt följ och sen blev det ett uppletande av min vante enligt principen man tar vad man haver... Men fanken han tuggande ingenting! Det måste varit tur för nån vidare träning har vi väl inte lagt ner på den biten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0