2008-04-06 Söndag

Har gjort min andra "arbetsdag" på min arbetsprövning idag. Först ut var en allmänlydnadskurs där deltagarna skulle jobba i olika stationer. En station var fotgående och där hamnade jag. Så kul det var! Försökte hålla mig till min uppgift som var att dirigera men efter en stund insåg jag att det inte skulle hålla. Man kan ju inte stå som en halvdöd trästam när folk vill prata hundträning! Så lite råd och glada tillrop blev det.

Sen var det upptaktsträff för ett gäng träningsglada hundägare från retriverklubben som var sugna på tävlingslydnad. Så det blev mycket tid i baracken med planering men det blev också en stund ute på träningsplanen.

Ett spår hann jag också haka på sen var det dags att dra skutan hemåt. Just att bryta och fara kommer vara den största utmaningen eftersom jag vill vara med på allt...

Efteråt for jag hem och hämta Qurre. Vi drog direkt ut till skogen och gick en dryga timmes promenad. Bestämde mig också för att totalt strunta i lervällingen så vi körde lite lydnad innan vi drog hem.

Fritt följ: Han går som tåget.
Saktagående: Vilken talang! Fasiken vi har inte tränat 10 gånger än och jag tycker att han inte kan göra det bättre... Nöjd!
Musmattseländet: Idag tog vi ut avståndet lite mer sakta och då plockar han inte upp den. Men farten kunde ju gärna få vara högre...
Ställande: Det börjar kännas bättre för mig så vi ska nog få till det.

Efter den träningen var vi ganska leriga både jag och Qurre. Men va fanken det finns tvättmaskin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0