2008-04-05 Lördag

Idag när vi var ute på långprommis höll jag på att få en hjärtattack. Såg att Qurre stod och luktade på nånting. Han såg lite fundersam ut så jag tvärkollade vad det var och såg vad jag trodde var ett ormhuvud! Jag ryckte bort Qurre och ställde mig och stirrade på "ormen" och jag kan lova att jag aldrig blivit så glad över fyra ben nångång... En mycket frusen ödla var det som stack fram under lingonriset. Så underbart, men jag blev ändå påmind om att det nog är hög tid att ta med cortisonet.

Under promenaden stannade vi och tränade lite. Qurre fick hämta kong och komma in fot. Sen la jag lite fokus på platsliggning. Kom fram till att jag absolut ska lägga ner kongen efter att han lagt sig. Retningen blir för stor och han har lätt för att ta till skall när han lägger sig och det är ju onödigt. Lite fritt följ hann vi också med. Sen blev det ett roligt samtal till Sussie. Tur hon är förstående när jag får mina snilleblixtar... Samtalet handlade om den som fuskar bäst vinner, så här ska smidas planer... ; ))

På vägen mot bilen möter vi en kille med en liten hund. Fy så irriterad jag hann bli och det är inte första gången. När man har en hund av modell lite större så känner då iallafall jag att man har ett ganska stort ansvar att hunden ska uppföra sig. Det verkar småhundsägarna vara helt förskonade ifrån. Små hundar blir upplockade i famnen, morrar och skäller. Uppför sig allmänt odrägligt och kommer undan med det. Ibland tror jag ägarna tycker synd om dem för att de är så små. Men herre gud det är ju det ända liv de kommer att få! (Om man inte tror på återfödelse då...). Ja, de vill säkert väl men det blir så fel.

I övrigt så tycker jag det är lite svårt att hålla träningsmotivationen uppe på mig själv. Det är fortfarande lite för plaskigt och lerigt. Men det tinar för fullt så snart borde det finnas nån plätt att träna på.

Det var allt från Gnäll-Fia!



Kommentarer
Postat av: Christel

Pip o grin... ;)
Det ÄR slaskigt å plaskigt just nu, kanske bara för att vi ska uppskatta torra jympadojjor o tunna jackor om ett par månader?!?

Men om jag puffar lite på din motivation kanske du kan blåsa lite glöd i min? Snart säsong vet du!

2008-04-05 @ 22:49:45
URL: http://t-d-a.blogspot.com
Postat av: Christel

Ehh, alltså.. kröhummm, ovanstående http:// KAN man ju titta på.. Är man intresserad av hundar mer än småbarn är ju den som hänger med den här kommentaren åtminstone intressantare än den innan... :D

2008-04-05 @ 22:51:39
URL: http://christelostlund.spaces.live.com
Postat av: Ann-Sofie

Du ska se hur våran gård ser ut... Skulle man ställa dit två sumobrottare skulle det bli riktigt underhållande, bara för att ge en ledtråd... MORR!

Gympadojor... Tunn jacka... Foppatofflor ute i det fria... Ja, det börjar faktiskt bli lite varmt med fleecelångkalsonger och gortexbyxor! Alltid något!!!

Ja, va fan vi bryter ihop och bestämmer att vi tränar snart igen tycker jag! Sitter man hemma blir man bara deppad och frustrerad. Nu kör vi!

2008-04-06 @ 09:09:09
Postat av: Christel

Here we go go go again now!

2008-04-06 @ 22:57:56
URL: http://christelostlund.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0