Utmanad...

Qurres halvsyrra Accta har utmanat Qurre. Det hela går ut på att de ska berätta 6 hemligheter om sig själv som hund och sen utmana 6 nya hundar... So here we go!

1. Jag är ganska morgonpigg av mig. Tycker att halvåtta är lämplig tid för mat och morgonpromenad. Men efter det så vill jag slappa. Älskar att ligga i min biabädd i vardagsrummet och softa. Fast det förutsätter ju att hela flocken är uppe. Det är ju absolut min uppgift att se till att alla kommer igång på morgon. Har ändå blivit lite snällare mot husse, han jobbar ju trots allt skift...

2. Det skulle kunna bli många "hemligheter" från när jag var valp. Jag har aldrig varit nån som har förstört saker bara så där rakt av. Men jag har alltid haft ett svagt öga för mattor. Det fanns en tuftad matta i huset när jag var valp. Morsan var lite för snäll och ville inte ta bort den eftersom jag låg ganska skönt på den framför tv:n. Men så en kväll upptäcker jag att det faktiskt går att plocka upp trådarna i mattan. Och bara för att matte inte ska bli så där sur så la jag dem faktiskt trådarna i en snygg hög där jag låg. Hade jag inget för kan jag lova, morsan blev galen. Så mattor har jag avverkat ett helt gäng, inklusive badrumsmattan så är jag uppe i tre och en halv nu. En lever fortfarande kvar och när jag inte får den uppmärksamhet jag tycker jag förtjänar så sätter jag tänderna i den. Morsan blir lika galen varenda gång.

3. Det bor ett spöke längs vår gata. Just nu är jag helt övertygad! Spöket kommer fram runt 22-tiden på kvällen  när vi ska ut och rasta sista svängen. Ibland är den så närgången att den sitter i svansen på mig. Och en gång såg jag att den satt på grannens tak. Då fick den en utskällning som hette duga. Det konstiga är  att morsan inte ser den. Hon tycker bara att vi ska gå vidare. Ja, skyll inte på mig om hon blir uppäten av spöket, jag har då försökt göra vad jag kan.

4. Jag älskar att plocka upp saker. Spelar ingen roll om jag hittar dem ute eller inne. Bara jag får plocka upp dem. Morsan brukar säga att hon hade ingen aning om hur mycket skrot det fanns innan jag kom in i bilden. Qurre-Qurage-sakletare brukar hon kalla mig för. Letar man inte så hittar man inget kul, så enkelt är det.

5. Jag älskar plastsaker! Spelar ingen roll hur de ser ut. Men på topp ligger plastpåsar och petflaskor. Plastpåsarna river jag sönder och petflaskorna tuggar jag på allt vad jag kan. Det låter superhäftigt!

6. Skogsduvor är en liten hemlis jag har. Prova får ni se! De är ju bara hur häftiga som helst att jaga. Man brukar ju säga att humlor inte ska kunna flyga, men skogsduvor är inte så snabba de heller. De är hur häftiga som helst när de försöker flaxa sig upp bland träden, jagad av stora starka jag ; ))

Kommentarer
Postat av: Britt med flock

Hej Qurre!
Nu har jag tagit tag i utmaningen, välkommen in i min blogg och läs.

Hälsningar
Malte

2007-10-31 @ 14:04:38
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Flocken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0