2007-10-30 Tisdag

Igårkväll städade jag och sambon ut ett förråd inne i huset. Eller förråd är det väl inte heller direkt. Lite mer två skrubbar som sitter ihop. I den första hänger vi ytterkläder som inte används så flitigt och skrubben innanför har vi städgrejer och allt annat möjlig skit. Men nu är det rensat och jättefint. I matkällaren hittade vi en massa gamla burkar (jättefina men helt obrukbara) som jag inte hade hjärta att kasta. Men nu fick även de åka ut på släpvagnen för vidaretransport till återvinningen.

Inspirationen höll faktiskt i sig så idag har jag gått lös på bokhyllan i arbetsrummet. Kastat en massa typiska bokklubbsböcker som man aldrig kommer att läsa igen och som dessutom inte känns ett dugg kul att ha kvar. Bättre att få plats med böcker man köper nu än att det ska knölas in i nån lucka. Så duktig jag känner mig!

Mitt på dagen for jag och Qurre och promenerade runt Nydalasjön. Så härligt det var. Till och med solen tittade fram. Qurre hade fullt upp med alla lukter och all rörelse som var. Ganska nyttigt! Jag hade tagit med mig kaffe och sen hade jag shoppat en stor bulle, banan och drickyogurt. Så efter lite mer än halv vägen stannade vi på en rastplats vid vattnet och bara satt och njöt. Tyvärr blev det inte så långvarigt för jag hade inte tagit med något att sitta på och det blev lite kallt om rumpan... Tur tyckte Qurre för när bullen var slut så var fikapausen ganska ointressant.

Sen på kvällen hände det! Jag ringde och beställde en ny bur till bilen åt Qurre. Jag har haft så otroligt dåligt samvete för han har verkligen inte legat bra i bilen. Buren han har nu är på tok för grund så han ligger som en ostkrok. Så bara för att jävlas så ska han få en helbur. Inte riktigt optimalt det heller men vad gör man när hunden är för lång och bilen för kort... Vi har pratat om att byta bil men det är som att varken jag eller sambon har energin just nu. Så då får man lösa det ändå.  Hoppas jag hinner få den före helgen...

På kvällen var vi och handlade. Vi passade på att slinka in på Elgiganten och köpa nya högtalare till datorn. Sen var det storhandling på Maxi. Skönt när det är gjort. På hemvägen passade vi på att tvätta bilen och under tiden tog jag och Qurre en rastningspromenad.

Imorgon kanske det blir lite träning... ; ))



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0