2007-10-25 Torsdag

?Jag brukade titta på [min hund] Qurre och tänka, ?Om du vore lite smartare skulle du kunna tala om för mig vad du tänker på,? och han tittade på mig som om han sa, ?Om du vore lite smartare skulle det inte behövas??
Matte Ann-Sofie

Citatet är givetvis snott men precis så kändes det idag... Jag och Helena träffades för att spåra, efter spåren var lagda så for vi iväg och skulle köra lite lydnad. Qurre var ju som han brukar vara i början, ganska pipig. Men då gick ju Liljeholmen upp för mig. Det är kongen han väntar på! För han tystnar ju efter ca två belöningar med den. Varför i hela fridens namn belönar jag med godis. Det blir ju knappast bättre... Nä vill barnen ha glass, ge dem de då! Så från och nu värmer vi upp med att tugga lite på kongen. Funkar inte det här så hittar ni mig på en stubbe ute i skogen, funderandes!

Spåret gick som en dans. Vilken spårhund jag har! Just nu känns han på topp! Qurre tyckte att det var jättekul att Helena hade gömt apporterna lite mer än det brukar vara. På ett ställe hade Helena gått mitt på en väg. Det var ganska svårt. Men det ser lite kul ut för han vill både vara på vägen och kolla spåret men sen är han ju inte dummare än att han förstår att nånstans har hon ju gått av vägen. Så han vill gärna ha koll på båda ställena samtidigt och bara en nos...

Efter skogen for jag förbi pappa och fick en kopp kaffe. Passade på att gå en sväng och vi landade ute klubben. Där var det full aktivitet.

Nu är det soffan som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0