2007-10-23 Tisdag

Idag har jag och Qurre varit och gästtränat ute på Holmsunds BK. Det var lite pirrigt innan hur han skulle reagera på en helt ny träningsplats. Men den oron hade jag ingenting för. Han var precis sitt vanliga jag som krävde lite uppvärming innan han var helt igång. Nästa lydnadspass ska jag prova att värma upp innan vi går in på plan. Så att "uppvärmningstjafset" får komma på sidan av istället för ute på plan.

Började träningen med inkallning. Sen körde vi lite linförighet och jag tycker faktiskt att han var lite seg. Inte så där på hugget som han brukar. Men efter att kongen åkt fram några gånger så var han lite mer på hugget.

Hopp över hinder. Det tycker han är superkul! La godis på en bräda och medans han smaskade på dem så gick jag till honom och han fick sätta sig och hoppa tillbaka. Tror faktiskt att jag ska testa med boll nästa gång och se hur det blir.

Apporteringsträning i alla de olika varianter. Det svåraste är att hålla apport medans mina händer far runt den, utan att släppa. Men med tanke på att jag länge tänkt att vi aldrig kommer få till nån apportering överhuvudtaget så känns ju det här kanon. Han är superduktig!

När vi hunnit så långt så började kaffesuget komma. Så vi tog en paus.

Efter pausen körde vi lite mer linförighet med förflyttningar. Erika konstaterade att jag måste hugga av mig vänsterarmen för att det här ska bli riktigt bra! Jag viker upp den, förmodligen för att inte slunga den i huvet på Qurre, och sen har jag bara en massa fyr för mig med den. Så den ska bort! Eller så måste jag lära mig att hitta en avslappnad och mindre störig stil. Så nu är det bara att välja vilket det ska bli!

Det som var positivt efter pausen var att Qurre gick som en klocka. Jättefin position, totalt obrydd när vi höll på och kackla om min vänsterarms varande och icke varande. Ja, han ställer upp till 100 % min älskling!

Läggande körde vi också. Och det har jag inte ens tänkt skriva om här. Men en liten vink kan vara talessättet att en kedja inte är starkare än dess svagaste länk. Den svaga länken i det här momentet, ÄR JAG! Fy så sur jag blev jag faktiskt insåg va fanken jag håller på med. Nåväl jag bryter ihop och kommer igen ; ))

Vi hade tänkt köra en platsliggning. Men vid den tidpunkten var både jag och Erika mer död än levande så vi skjuter det till nästa träff.

Nedan kommer lite bilder.

image42             image43          image44

image45             image46          image47

Kommentarer
Postat av: Britt med flock

Vad jag blir avundsjuk på att ni kan träna ihop! Jag vill också vara med. Lite långt att åka bara......

2007-10-24 @ 20:46:16
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Flocken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0