2007-10-22 Måndag

Har faktiskt tagit mig tid att städa upp bland bilderna i bloggen. Så gå gärna in under kategorin bilder och kika.

Mitt på dagen var vi på en långpromenad. Träffade en jättetrevlig kvinna med två goldenhannar av jakttyp. Vi stod och surrade länge. Hennes yngsta hund var runt året, ganska ofukuserad och initiativrik. Så vi bytte lite erfarenheter och det är ju alltid kul!

Hade faktiskt med mig kameran så jag passade på att ta lite bilder. Problemet är dock att jag inte tycker att de blir så bra när det är så lite ljus som det är nu. Speciellt också när det regnar. Undra om det är nån inställning på kameran som jag missat...

image41

På kvällen hade jag och Sussie bestämt att vi skulle fara och träna lite lydnad. Det var inte det lättaste att hitta nånstans att hålla till. Vi flängde runt på endel ställen innan vi landade ute på Umåker. Vi hann träna hennes hund och sen kom det en kille och ville surra. När han väl hade surrat klart kände vi nog båda att vi kommit av oss lite i träning. Men jag tog ut Qurre och körde en inkallning. Sen blev det apportträning. Har tagit fram plastapporten nu och misstänker att det är därför jag får lite, men dock tugg... Morr! Men har klarade alla apportövningarna galant tycker jag. Vi har ju faktiskt inte kört så många gånger så jag är ganska stolt att vi tagit oss så här långt.

Körde lite linförighet efter det. Lite ofokuserad i början men sen går det som på räls. Fick till jättefina högerförflyttningar och riktigt bra heltom svängar så jag sitter nöjd även där!

Nu ska jag rasta lydnadshunden och sen krascha i säng. Är hur trött som helst!

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Accta

Tjena halvbrorsan!!! Du har blivit utmanad.. Kolla min blogg....

2007-10-23 @ 21:56:50
URL: http://storsnok.googlepages.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0