2007-10-21 Söndag

Om någon ser en liten smurf ute i skogen som snor uppletandegrejerna ute rutan så säger jag bara en sak: SKJUT DEN!

Saken var den att jag och sambon hade planerat att vi skulle gå en långprommis i skogen. Men innan vi for hemifrån så ringde ledaren för tävlingskursen för att höra hur det gick med träningen. Och det säger ju sig själv att efter en sånt samtal kan man ju inte bara promenera!!! Så det blev en lite kortare promenad och sen skulle vi köra uppletande och budföring. Vi vallade en ganska smal men lite längre ruta än 50 meter. La ut tre föremål på rad. Skickade ut honom och han hittade de två närmaste föremålen ganska snabbt. Sen tog det stopp! Föremålet som låg längs ut hittade han inte. Han jobbade och jobbade. Jag stod och höll lågan uppe med tankar som; det här blir en nyttig läxa, har jag sagt att det finns något där ute så gör det det, snart hittar han den. Men grejen fanns inte. Jag vet precis var den låg och eftersom den låg precis i bakkanten på rutan och det var noga snitslat så borde jag ha hittat den efteråt. Men icke! Jag är övertygad om att grejen är stulen av en smurf i kamoflagekläder! Qurre fick mycket beröm och lek. Tog fram en av grejerna han hade hittat och busade på med. Allt för att döva mitt eget dåliga samvete.  Ja, det blir i allafall lätt att känna igen mina uppletanderutor i fortsättningen, de ska vara avgränsade med taggtråd. Allt för att hindra den lilla smurfen från sabotage ; ))



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0