2007-10-16 Tisdag

Qurre har lagt till dipp i sin kostcirkel... Igårkväll blev jag och sambon sugna på chips och dipp. Eftersom det inte blev uppätet i helgen så gäller det ju att vara snabb. Bäst-före-datumet får ju inte gå ut! Skålen med dipp var i stort sett slut när vi skulle gå och lägga oss så jag skippade att plocka undan den. I morse såg det ut som att kanten på skålen hade passerat Café Opera under natten - den var skinande ren, dvs iallafall så långt tungan hade nått...

Det har inte varit världens bästa väder. Men det är konsigt det där, tar man sig bara ut så är det hur underbart som helst. Mitt på dagen tog vi en långprommis, jättehärligt! Och som vanligt hade jag klätt mig på tok förmycket... Vi passade på att göra några inkallningar och sen blev det en platsliggning. Det var svårt att sitta kvar när morsan drog fram kongen när hon gick ifrån mig tyckte Qurre... Learning by doing svara morsan!

Qurre var så duktig under promenaden, inte en gång drog han efter en skogsduva som annars står högt på listan över favoritsysselsättningar. Fast jag har också blivit bättre på att engagera mig under promenaden och sen läser jag av honom bättre, så direkt han står och vindar in så kallar jag in honom eller försöker få honom på andra tankar. Det funkar! Duktig matte!

Nu ikväll ska vi ta fram stickan hade jag tänkt. Den andra i ordningen... Den första åkte ganska snabbt i papperskorgen i ett obevakat ögonblick. Jäklar så snabb han är! Men den här stickan ska förbli hel så vi får till ett framförgående på den här sidan året... Vi får se hur det går...

Jajamensan nu har vi varit ute på en lite längre rastningsrunda. Vi har en runda i krokarna som tar ungeför 40 minuter att gå runt. Ganska lämpligt så här på kvällskvisten. När vi kom in var det dags för stickan. Tro det eller ej men inte ett enda försök till sabotage utan bara dutt med nosen. Duktig kille! Han var så duktig och snygg så han  förtjänade en bit av en tjurmuskel.

Fanken nu spillde jag glass i tangentbordet. Att de ska göra dem så himla otorkningsbara...



Kommentarer
Postat av: N R 1 2 6

nu blev jag riktigt sugen på chips och dipp, får väl bli i helgen :D

2007-10-16 @ 17:28:11
URL: http://nr126.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0