2007-10-12 Fredag

Igårkväll hade vi uppstartsträff inför kursen med Kerstin. Det var bra upplägg. Vi fick berätta om vi eventuellt haft hund tidigare, vad vi pysslat med med den hund vi har nu och vad vi har för mål med träningen. Sen bestämde vi att vi ska träffas på söndag och köra både spår och lydnad.

Idag har jag varit till frissan. Så underbart! Jag låter det gå på tok för länge mellan varven men jag antar att jag är lite lat. Men nu är jag nyfärgad och klippt! Under tiden jag var hos frissan låg Qurre i bilen. Så när jag var klar for vi iväg en sväng och rastade. Passade sen på att göra lite ärenden. Köpa snus, tjurmuskel till Qurre och lämna igen ett gäng böcker om trädgård som knapp var genombläddrade...

Runt 17-tiden träffades jag och Anna för att låta hundarna busa ihop. Ibland får vara lite lat. Fast hundarna tycker nog att det är hur kul som helst också. Där vi var är det ganska många som rider. Men vi fick till och med komplimanger från en som kom och red hur lydiga hundar vi hade. Jo, jo en blind höna hittar också ett frö... Nä Wilma och Qurre är faktiskt klockrena där och det är ju skönt. Det är nästan som att det blir lite konkurrens mellan dem. Varför ropar dom...?! Ja, jag ska då vara först så jag inte missar något.

Sen var det fort hem och byta om för jag var bjuden på middag hos en kompis. Så god mat, gott vin och trevligt vi hade! Bara tjejsnack en hel kväll... Fanken man ska inte göra det så omständigt för då träffs man ju aldrig och det är ju hur trist som helst.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0