2007-10-11 Torsdag

Nya träningskompisar sökes!

Den ena hon hade dålig planering och dök aldrig upp, och den andra tränade sin egen hund och drog... ; )) Nä nu ska jag inte vara sån! Innan Christel drog så gick jag faktiskt hjälp med budföringen Det gick väl sisådär måste jag erkänna. Qurre ville först få kongen som han förstod låg i fickan på mottagaren så han satte sig där och hoppades på utdelning. Sen ville han springa iväg (ja vem skulle inte vilja det... fniss... Nä, från och med nu ska jag vara snäll, supersnäll!). Ja kort och gott så tjorvade det lite idag. Men sista gången han sprang hade han bra fart så det blev godkänt tillslut.

Sen ropade Chrisel lite åt oss. Jag har något fyr för mig med vänsterarmen. Det måste jag tänka på! Men det är säkert som Christel säger att har man en stor hund så blir det lätt att man viker bort armen för att inte vara uppe i huvet på dem. Men jag ska försöka att nypa fast armen mer mot kroppen istället.

När vi blivit lämnade ensamna gick vi ut på stora träningsplanen. Tyvärr var det bara ett till ekipage där så det blev lite klen störningsträning. Men jag försökte ändå utnyttja och ställde upp mot dem och så. Idag var han inte lika taggad som i tisdags. Tyst och snäll kille. Duktigt också. Mamsen stolt.

Läggandet gick jättebra idag. Snabbt och bra. Inkallningarna gick finfint. Hade bra ingångar idag. På sista drog jag fram kongen dels för att retas lite och se om han satt kvar och för att dra upp farten lite. Hade ett ganska kort avstånd mellan oss eftersom det var ingångarna jag ville åt. Hopp över hinder. La ut godisar på en av hinderbrädorna.  När han stod och mumsade på dem gick jag dit och satte honom, prånglade mig själv över hindret och så fick han hoppa tillbaka. Just hoppet tycker han är hur kul som helst.

När vi kom tillbaka till bilen tog vi fram apporten och körde lite ingångar.

Ikväll ska vi ha första träffen på tävlingskursen. Det ska bli spännande.

Kommentarer
Postat av: Erika och Ilii

Vad roligt med kurs! Vart ska ni gå?

Strul på budföringen och fyr med vänsterarmen... känner jag alltför väl igen i min och Iliis träning ;-))

2007-10-11 @ 21:52:30
URL: http://www.skarpaskall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0