2007-10-08 Måndag

Tro det eller ej men på förmiddagen fick vi igång både telefonen OCH tvn!!! Så underbart!!!

Peppad av de tekniska framstegen på hemmaplan for jag och Qurre ut i skogen mitt på dagen. På schemat stod spårupptag och uppletande med försök till ingångar. Började med att gå tre upptag. I det första la jag ut en godisskål, i det andra en leksak och i det tredje en pinne och leksak som slut. Jag snitslade för att se vinkeln på upptaget och var så himla noga.

Efter det blev det dags för lunch. Så jag åt en sallad som jag hade shoppade med mig. Vallade sen upp en smal korridor och var även supernoga och markerade hörnen med hörnsnitslar. La sen ut tre föremål på rad och gick och hämtade Qurre. Han var peppad upp till tänderna och for iväg och tog det första föremålet sprang sen en meter mot mig och spottade ut föremålet och tog sig en funderar på hurvida han skulle komma eller fortsätta leta efter alla roliga grejer. Med glada tillrop så plockar han upp föremålet och kommer, och sen var det ju ingången... Nja blev väl betyget där. Men vi hade ju två föremål till så jag skickar ut honom på det andra och just som han griper det så hör jag en bildörr som slår igen. Jag blev ganska störd för jag såg ingen där vi var. Så jag hinner kalla in och han sätter sig faktiskt hyfsat fot till mig stora förvåning. Men där avbryter vi för att kolla in vad det är som anlänt. En kvinna med en gäng hundar anländer och även fast jag sagt och visat så knallar hon glatt över det första spårupptaget... Suck men va fanken det där fixar han, tänkte jag.

Vi sätter oss och väntar in att liggtiden ska ta slut och medans vi sitter där anländer en jägare med två fågelhundar. (Och jag som bara ville vara lite ifred i min välplanerade träning : )) När vi väl kom ut på spårupptagen så var det inga problem. På första ville han kolla av några meter bakåt innan han vände fast jag tror det var där hundarna hade gått in men sen på de övriga två var det inga tveksamheter.

Nu lägger vi till på träningslistan att träna hålla fast olika uppletandeföremål UTAN tugg. Men det var ändå lite kul att kolla av. Kändes inte som nån omöjlighet att få till. KUL!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0