2007-10-07 Söndag

Idag var det uppstigning strax efter klockan passerat 06.00. Qurre tittade på mig som om jag inte var riktigt fullt i ordning. Efter en snabb frukost och rastning av trött hund, åkte jag ut till klubben för att fungera som första kameranman under Fax mentaltest. (Huvvaligen så nervösa vi var. Jag konstaterade att det bara måste bero på att jag är en väldigt empatisk person... ; ))

Stora delar av testet är nytt så det var lite svårt att filma mellan varven. Ibland kändes det väldigt osäkert var vad skulle hända. Utdelning blev god för Fax, han var så duktig och kammade hem 484 poäng under testets gång så han blev väl godkänd.

Det var otroligt intressant att se de nya delarna i testet. Främmande person som anländer till gruppen. Det var också mycket runt hundens bett i stocken. Att den håller, inte tar om och att hunden kampar. Spännande var även röret som trasan far in i. Hunden har sen 90 sekunder på sig att hålla intresset vid liv. Figurraden var också lite svårare eftersom föraren försvinner och man tycker det går en evighet sen åker ytterligare en pappgubbe upp och en ny evighet tar vid innan testledaren släpper hunden.

När vi hade tittat oss frusna, hungriga och trötta drog vi in till stan och åt den godaste hamburgare jag ätit på länge...

Sen for jag hem och hämtade sambon och shoppingsöndag tog vid. För mig blev det en ny mobil. Den gamla har fungerat ibland och ibland inte. Sen impuls shoppade vi en platt skärm till datorn. Så nu känner jag mig extra peppad på att kameran får hänga med ut i skogen igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0