2007-10-05 Äntligen Bloggfredag ; ))

Hallå! I´m back!

Jag säger bara TELIA!!! Vi beställde bredbandstelefoni, tv och internet för ungefär hur många veckor sen som helst och det har bara strulat. Idag har vi fått igång internet men har dock fortfarande ingen telefon. Christel och Björn har varit så otroligt gulliga att vi har fått ha deras box så vi har haft tv. Puss på dom!

Hur är det på hundfronten då..???!

Qurre började morgonen imorse med att få upp husse. Husse hade ställt telefonen på väckning och när den hade ringt en gång tyckte Qurre att det inte skulle störas något mer utan gick dit och la huvet på husses arm för att få upp honom. Klockan var väl så där runt fem-snåret! Men trött som han var så kröp han lugnt i säng efter att "uppdraget" var slutfört. Sötnos! Det han gjorde är i vanliga fall mitt uppdrag...

Annars så går träning med full fart framåt! Apporteringen är numera helt under kontroll. Qurre är jätteduktig på att sitta och hålla apporten och sen komma och sätta sig fot. Jag är så stolt över honom där!

Linförigheten går så otroligt bra. När han tappar ögonkontaken med mig har jag brytit honom och sagt att "det där duger inte". Gjort om och han håller kontakt så mycket bättre. Jag tycker det blir tydligt där också.

Störningsträningen har gått jättebra. Vi har haft med oss Christel och Björn som störning. Ibörjan har det varit lite svårt sen går det som en dans. Vi har haft andra hundar, människor och fotbollar på plan och sist var det en brasa som brann. Inga problems tyckte Qurre. Matte stolt!

Vi har även börjat med sidoförflyttningar. Höger och vänster går som en dans men bakåt då tittar han på mig som om jag skämtar med honom och skäller. Vi jobbar vidare där.

Positionen vid inkallningar jobbar vi också på. Oftast helt super men han har sina sneda sättanden som jag inte vill ha. Men vi förstår inte varandra där utan får helt enkelt jobba vidare där.

Spårträningen tycker jag tuffar på också. Han känns mer i spårkärnan nu än i somras. Så det tuffar på.

I övrigt så har vi hittat ett jätte bra godis som funkar super. Han bara älskar det. Men sen var det ju det där med kongen. Ibland upplever jag att godis inte är nog för honom och blir han taggad så går han och väntar på kongen, vilket gör att det blir lite pip. Idag när vi var och tränade gick det bra. Men ibland upplever jag att godis inte är nog, samtidigt som jag inte vill belöna med kongen för mycket eftersom det där blir en kamp mellan oss. Tar lite tid och har svårt att släppa. Så jag håller belöningen just nu under luppen lite extra.





Kommentarer
Postat av: Millis

Men va??? Är du redan tillbaka????? *hihihihi* Härligt att ha dig här igen, vännen.... Har ju saknat att kunna läsa vad du och Qurre har för er.
*kramen*

2007-10-06 @ 07:26:58
URL: http://storsnok.googlepages.com
Postat av: Britt m flock

Vad skönt att få ett livstecken från er! Ni har då inte legat på latsidan förstår jag! Ha det bra och träna på!

2007-10-06 @ 08:29:19
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Flocken
Postat av: Eva

Härligt att få läsa om din träning igen. Du gjorde oss lite orolig där ett tag. Tänk så offentlig man blir med en blogg. Personer i halva Sverige funderar vart man tagit vägen. Kul att det fungerar med träningen! Ha det gott puss till Qurre från Sickan
/Eva

2007-10-06 @ 11:05:28
URL: http://hummelns.se
Postat av: Erika och Ilii

Äntligen är du tillbaka! Du har varit saknad!
Vad duktiga ni varit, längtar tills man får träffa er igen.

2007-10-07 @ 19:22:40
URL: http://www.skarpaskall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0