2007-11-26 Måndag

Vi började med att ta en promenad upp till hästhagen, det tar ungefär 40 minuter. På vägen var Qurre så duktig och hittade Fredriks handske som han tappade igår. Tanken var att Qurre skulle få träna att sitta uppbunden uppe i hagen. Men moder natur ville annorlunda. När vi kom ut i hästhagen stod ett rådjur mitt mellan skogen och åsen som är mitt ute i hagen. PERFEKT! Direkt när jag såg rådjuret kopplade jag upp Qurre och då hade Qurre inte sett det än. Rådjuret springer sen upp i skogsåsen. Under tiden passar vi på att gå över där rådjuret gått och direkt Qurre ville börja spåra, ryckte jag till i kopplet och röt NEJ åt honom. Direkt han la av med det och tittade upp på mig drog jag fram kongen och lekte lite i avvaktan på vad rådjuret skulle hitta på. Vi började gå igen och jag vet inte vem som blev mest förvånad, jag eller Qurre, när det stutsar ut tre rådjur mitt framför oss. När de försvunnit och Qurre kikar på mig igen så drar jag fram kongen igen och vi leker. Sen samma procedur igen, passera över spåren och när han inte visade något intresse blev det kongkalas. Duktig kille!

Hade tänkt träna lite lydnad också i hagen men det gav vi upp. Det hade kommit förmycket snö så det blev paj av alltihop. Istället for vi och tränade lite på en parkering i närheten. Lite linförighet och apportering hann vi med innan mina händer hade frusit till is.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0