2007-11-24 Lördag

Igår pratade jag med Anna-Lena (hon har en kullbror till Qurre) och blev himla peppad på skidåkning med hund. Jag trodde aldrig att jag skulle ens komma i närheten av att ställa mig på ett par skidor igen. Det räckte med friluftdagarna i skolan när man hade konstant bakhalt ; ) Men till min egen stora förvåning så for jag idag och kikade på skidor. Himmel och pannkaka säger jag bara, tror jag tillbringade två timmar med att prova ut skida och pjäxor. Fick tillslut ett pris på hela kalaset och det var ju inte billigt... Men nu ska jag ta mig en funderare och se var det landar. Under tiden jag funderar så håller jag på att "plugga" in skidåkning. Koll in länken och kika på klippen under olika "växlar". Jag menar hur svårt kan det vara... : ))

http://goto.glocalnet.net/draghundsport/start.html

Svängde även förbi biblioteket och lånade en bok om rapport. Den ska jag och sambon ha som gemensam kvällsläsning : ))

Måste bara berätta att Qurre var jätteduktig igårkväll. Vi körde lite apportering med olika föremål inne på kvällen. Socke, handske och ihoprullad tidning... Ett litet tugg, knappt märkbart, sen höll han! Vilken stjärna! Han har ju tuggat som en krokodil förut men nu verkar det vända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0