2007-11-23 Fredag

Igår var sambon med ut så vi passade på att börja rapportträningen ; )). Varför vänta...?!! Kan ingenting om det men vi gjorde längre budföringar än normalt. Medans sambon lekte med Qurre så passade jag på att förflytta mig bakåt. Himmel så roligt Qurre tyckte det var. Han for som en svart blixt över åkern. Och första ingången hos sambon var klockren! SÅ KUL! Kanske skulle man ha lånat en bok om rapport...

Imorse när jag vaknade hade det kommit lite snö. Så mitt på dagen for vi ut och tränade lite lydnad. Det blev bara lite eftersom det blev ganska kallt om händerna. Körde lite linförighet med fokus på vänster och raka halter. Snabba lägganden, där fick han för sig att han skulle klämma i med en skall precis när han skulle lägga sig men det kom han över och förbi innan slutet. Framförgående mot kong med fokus på ställandet. Första gången klickade jag precis när han tittade mot mig. Klant! Men sen gick det bättre. Sen var det apportering.  Spontant gick han fram till apporten som låg på sidan och jag tänkte direkt att nu tar han upp den. Men inte! Istället tittade han frågande på mig; ska du säga apport eller är det loss...? Ha ha trägen vinner tänkte jag! Jag har kört stenhårt att han bara får ta apporten på kommando annars är det loss! Iallafall så tränade vi ingångar med apporten och jag blir lika förvånad varenda gång. Med apporten sätter han sig perfekt varje gång men utan är det lite si och så med.

Efter träningen gick vi en riktig långprommis. Så otroligt vackert det var med solen som knappt går upp och lite snö. Så nu är både jag och Qurre lite halvmöra. Bitvis var det lite halkigt under så man fick hålla tungan rätt i munnen.

 

Kommentarer
Postat av: Eva och Sickan

Hej hopp! Nu har vi fått vinter här också Härligt mer rena hundar efter promenaderna!
Kul att du börjar träna rapport. Då kanske vi kan träna lite tillsammans om det blir något kennelläger i vår?!
Ha det gott/Eva

2007-11-24 @ 08:06:41
URL: http://hummelns.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0