2007-11-16 Fredag

Tjoho! Jag är så glad, vi har tränat idag!!!

Började med en snabbrastning och la sen ut ett spår. Tog bilen och körde ner på "våran" plan och körde lydnad. Började med tramp på musmatta i koppel. Idag gick det betydligen bättre. Försökte verkligen berömma när han trampade och det inte var några tänder inblandade... Sen gick vi över på stickan och han fick dutta några gånger med nosen. Kändes bra att värma upp med lite samarbets- och koncentrationsövningar.

Vänsteromhalt. Idag stirrade han sig lite blind på kongen och det gjorde att utförandet inte blev så bra. Det i sin tur gjorde att han blev övervänt på belöningen och lite frustrerad. Men innan slutet hade vi fått till några bra svängar och det känns ju alltid bra. Körde lite vändningar också.

Platsliggning. Drog fram kongen och snurrade den. Gick tillbaka och belönade att han låg kvar. Lämnade igen och gick tillbaka och kastade kongen en bit. Han låg kvar! Gick genast tillbaka och belönade och berömde.

Apportering. Tränade att han ska hålla fast även om mina händer flaxar runt apporten. Det var lite svårt första gången men sen förstod han. Avslutade med bytalek och lite lossträning.

Inkallning. Vill sätta sig lite snett. Undra om det kan ha att göra med att han känner sig mer "beredd" genom att sätta sig snett och därigenom få lite extra koll på bakfickan av västen när kongen kommer fram. Han får aldrig kongen när han sätter sig snett utan då tar vi ett steg fram och när det är perfekt kommer belöningen. Ja det här tåls att klura lite på...

Efter lydnadsträningen gick vi en promenad på dryga timmen. Så underbart härligt det var. En minusgrad och strålande sol. Jag börjar riktigt tycka om november!

När vi kom tillbaka till bilen tog vi spåret. Himmel så duktig han är! Vid två av apporterna hade jag vinklat direkt efter och det var inga som helst problem. Helt underbart tempo också. Puss så stolt jag blir!

Nä nu ska jag kasta mig in i duschen. Ikväll ska vi till Christel och Björn på tacos! Så trevligt och gott det ska bli. Ska pussa lite på Ztorm också...

Avslutar med något min pappa sagt om Qurre: Ja, du är verkligen en fin hund du Qurre, fast du är schäfer... Men å andra sidan så är ju inte det ditt fel. Lite gulligt tycker jag...

Ha en trevlig fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0