2007-11-07 Onsdag

På hundfronten har det varit ganska lugnt nu några dagar. Vi har gått nån långprommis och så har vi hunnit göra en sväng med cykeln. Cykelträningen tog vi igår då det var blött och jäkligt för det gjorde ju också att underlaget blev mjukare och perfekt för Qurre, det blev dock lite slitigare för mig... Men jag ska inte gnälla för det kanske ger lite välbehövlig kondition även för mig...

Mitt på dagen idag ringde Anna och ville ha ett break i arbetet i form av hundpromenad. Solen sken och det hade frusit på. Hundarna busade på som bara den. För att det inte ska bli så mycket kroppskontakt hundarna emellan så brukar vi se till att Qurre får något att bära på. (Det skiljer endel i kroppsvikt mellan hundarna). Under dagens promenad var det både en handske och en kong i omlopp. Hundarna hade väldigt svårt att bestämma sig för vem som skulle bära vad och ibland skulle Qurre ha båda grejerna. Det funkar, jag får in båda i munnen, tyckte han. Ja dom är bara för söta ihop! Hade jag med mig kameran... Nä...

Nu på kvällen har jag varit ute och tränat lite lydnad. Hade lite svårt att bestämma mig var jag skulle fara. Det skulle vara upplyst, gärna ett nytt ställe och helst med lite störning. Till slut hamnade jag ute på en gräsplätt vid reningverket ute på Öhn. Inkallning med fokus på ingångarna, komma och sätta sig fot från lite olika positioner. Sen övade vi vänsterhalt. Prinsen han kan ju! Bara morsan fick lite ordning på sina ben så gick det ju som en dans! Lite heltom, och lite höger blev det också. I apporteringsträningen är det svårast att låta bli apporten. Så vi körde en gång inte röra och jättemycket beröm och givetvis belöning. Sen fick han vänta lite och ta apporten två gånger. Inget tugg! Så kul! Belöningen var att han fick ta kongen och idag snålade han riktigt ihop runt den. Så vi avslutade med att ta fram bollarna och köra bytaövning. Jättefint! La bollarna i handen på mig och stod full av förväntan att andra bollen skulle komma. Vad gäller störningsträningen så kom det inte förbi en enda människa eller bil... Men när vi var klar då kom det en massa människor och gick. Typiskt!

På kvällen kom det snö. Jag bara älskar den här tiden av vintern. Lite vitt på backen så att det blir ljust men man kan fortfarande promenera överallt. Det är kanon! Hoppas det håller sig så här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0