2007-11-02 Fredag

Idag har det varit full fart hela dagen. Morgonen började med att de ringde från busstationen och talade om att buren till bilen hade kommit. Slängde på mig kläderna och for iväg. Lite thriller var det när jag skulle skjuta in den för helt plötsligt tog det stopp och buren gick inte ända in mot baksätet. Hjärtat bultade lite extra när jag skulle stänga luckan. Men det funkade! Pust så skönt!

Järnet hem och försöka pyssla till det värsta runt burbytet. Baksätet är numera helt belamrat med hundgrejer. Måste ta och städa bilen och försöka komma i lite bättre ordning. Jag trivs inte alls när bilen är full med sand och det är grejer i en enda röra. Morr!

For sen iväg hem till Helena för att gå igenom vad vi lärt oss på kursen och framförallt vad vi ska lägga krutet på med våra hundar. Kändes riktigt bra att sätta sig ner och få ner det på papper. Jag bara älskar tydlighet! Det blev några frågetecken också så jag ska ringa till Kerstin och höra om det går bra att vi tar det på söndag.

När jag och Helena var klara så for jag iväg på Zoo-Center och hämtade vår nya spårsele. Sen bar det av till Djurmagasinet för att handla en ny filt (kallas dem så..???) till bilen. Filten blev betydligt dyrare än jag räknat med. Givetvis hade de en svart med vita döskallar på. Den var jag ju bara tvungen att ha! Notan för hundshoppingen idag hamnade på 4 000 kr... Men det var det värt. Nu verkar Qurre ligga som en prins i bilen och det är faktiskt huvudsaken.

Mötte upp Sussie i I20-skogen. Vi la spår på samma ställe som jag och Liselott la våra i söndags. Men Qurre fick spåret på andra sidan idag. När spåren var ute så for vi in på Ute-butiken för Sussie skulle köpa ett par Lundhagsbyxor. (Jag är grön av avund... ; )) De hade även band där som jag behövde till en smärre justering av vår spårselen. När jag sa att jag behövde 10 cm, kikade han väldigt konstigt på mig... Och gratis blev det! Kanon!

När jag och Qurre skulle gå spåret höll det på att skymma. Lite nyttigt att prova det också. Qurre hade ganska bråttom idag i spåret men det berodde nog på att liggtiden blev lite för kort för att passa honom. Jag tyckte också att det verkade som att han upplevde att spåra på partiet med mycket barr på marken var lite halvklurigt. Sussie hade också gått över en träbro och sen vikigt av vänster. Där tog Qurre höger och sniffade på som tusan en innan han "var klar" och gick över på rätt sidan. Varför det blev så tror jag beror på att han är ganska ovan att spåra i marker med mycket rörelse i och han är ju nyfiken till tusen! Vissa saker kan han bara inte stå emot utan måste kolla av. Men det roliga är att att han exakt vet var spåret var. Så när han är klar då går han direkt på igen. Positivt är också att det inte blir några långa svängar han gör, men kolla det måste han. Så det måste vi träna mer på.

Jag och Sussie tyckte att vi faktiskt kom på något supersmart idag när vi var ute och spårade. För hur gör den som har lagt spåret när hunden är ute och cyklar. Jo, man stannar och efter en stund säger man "nä det där är åt fel håll". Jag har märkt att Qurre redan har lärt sig det där. Istället ska vi komma överens om ett ord vi säger när hunden är fel och sen fortsätter även den som gått spåret att gå med. Det finns ju bara en som ska lösa problem och det är ju hunden. Det är inte varje dag man tycker att man är smart ; ))

På kvällen åt jag och sambon en god middag och drack ett supergott vin till. Efter middagen tog vi med oss Qurre och gick en sväng. När vi kom in igen hade middagen sjunkit undan så där lämpligt att det fanns plats över för efterrätt. Det blev bananer stekta i en sås på grädde, socker, sirap och smör. Och så glass till. MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0