2007-11-01 Torsdag

Log lite för mig själv i morse när jag hämtade tidning. Datumet på tidning visade 1:a november. November är inte min favoritmånad direkt. Det brukar vara nästan lite hat i rösten som jag säger "ja, tänk när det är NOVEMBER!...! Men va katten idag är det november och solen skiner, himlen är klarblå. Varför gnälla...?!

Igår kom de efterlängtade tak- och traktorkillarna hit. Så nu är taket fixat. Vi har haft en utanpåliggande skorsten som användes när det var grill nere i affären. När vi monterade ner den så blev det ett hål där som vi täckt provisoriskt. Men nu är det fixat. Just när takkillen var klar och hade farit kom traktorkillen hit. Så nu går det att köra in där vi kommer att ha nerfarten i framtiden. Sen fixade han lite med vattenavrinningen mot vägen också. Till våren kommer vi att planera gården mer noggrant för då ska garaget upp och gräsmatta fixas. Jag längtar!

Idag har det varit städning och kloklippning på schemat. Sen när det var klart så var jag ju bara tvungen att fara ut och träna lite med Qurre.

Jag har haft lätt för hamna i lunken att jag börjar med linförighet. Men så jäkla trist har jag inte tänkt att vara länge till. Tycker det funkar bättre för Qurredutten att det inte blir så förutsägbart för honom. Han laddar mindre och blir mer fokuserad.

Så vi började med positionsträning. Han fick sitta kvar (och tänka lite) sen komma och sätta sig fot. Efter det körde vi lägganden med fokus på farten. Inkallningar där jag jäklades lite med honom och drog fram och snurrade på kongen. Det var lite svårt att sitta kvar första gången... Men sen gick det fint och vi tränade på lite längre avstånd för att träna på att han ska bromsa in i tid.

Sen gick vi på linförigheten. Idag belönade jag endel raksträckor. Högersväng med halt. Och så blev det vänstersvängar. Där är det fortfarande "båtkänsla". Han svänger trögt och är lite i vägen för mig då jag ska svänga. Har ingen bättre lösning nu än att jag tar fram kongen för att styra upp honom.

Musmattan åkte fram idag igen. Hade ett lite längre avstånd mellan mig och mattan idag. Fyra repetioner är lagom för honom just nu sen tar han upp musmattan med munnen. Så jag prova minska till tre repetioner och sen får han paus och sen kör vi tre till. Får se hur det funkar...

Apporteringen flyter på finfint! Idag kändes han helt trygg. Tror han tycker det är lite jobbigt när jag står halvt hängande över honom och säger att han inte får ta apporten. Men idag var han helt lugn och tyst. Så det känns verkligen på g. Han fattar också att han ska sitta kvar efter att jag har tagit apporten. Framsteg! ; ))



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0