2007-05-31 Torsdag

När vi var ute på promenad idag hittade Qurre en handske. Jag blev så stolt för han hakade verkligen på när jag visade att jag ville leka med honom. Verkligen bjöd handsken och vi kampade lite i omgångar. Provade också att kalla in och det funkade. Han valde mig före handsken! Tjoho! Även stanna satt där det skulle. Kändes verkligen kanon inför MH på onsdag.

På vägen tillbaka till bilen kunde han inte motstå att springa i diket eftersom det var så varmt. Det var tur att det inte var ett lerdike... Men det blev iallafall en plaskblöt men mycket nöjd hund som åkte hem i den nystädade bilen...

Nu ikväll har vi varit på klubben och lyssnat på skott. Passade även på att gå runt lite och träna på det. Men jag tycker att han skötte sig bra. Speedad blir han ju i början men det vore ju konstigt annat. Det händer ju grejer! Så nu är det klubben som gäller. Vi avslutade med att träna lite på sidan om. Körde lite linförighet och läggande. Linförigheten gick jättebra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0