2007-05-20 Söndag

Sökkursen vi går blir min död ; )) Den spinner verkligen på alla våra "svaga" sidor. Nå väl bara bita ihop och träna på. I alla full fall så har den mesta tiden ägnats åt markeringsövningar, att komma med en lös rulle till mig. Jag kan tänka mig att sambon är rätt less vid det här laget.. Men han biter ihop han också som tur är.

Jag trodde nog från början att Qurre skulle bli motiverad att lämna rullen till mig när det kommer en lek med figuranten efteråt. Fel! Istället har han haft svårt att komma tillbaka till mig eftersom leken varit där och tyckt att det varit väldigt onödigt att springa fram och tillbaka. Så vi fick backa bandet och köra att han bara skulle komma till mig och få lek där istället. Tjo och tjim fick också bantas bort för då spottade han ut rullen direkt och stod och stirrade på mig som om han tyckte att jag blivit knäppare än vanligt. Till slut fick vi till det rätt hyfsat tyckte vi.

Men det var fram till att jag och Christel skulle ut och träna ikväll. Ny figurant tyckte Qurre var hur häftigt som helst och ville spexa med rullen. Tur Christel var med! Hon kom med förslaget att hon skulle stå och hålla honom och få honom att ta rullen och sen komma till mig för att få lek. Ja efter några försök och efter att jag fått kroppskontroll så gick det väl rätt hyfsat ändå. Vi fick även till några bra påvisningar och det kändes kul.

När Christel och Rätt dragit hem så körde vi lite lydnad på våran nyupptäckta supergräsplan. Vi körde lite linförighet, läggande under gång och inkallning. Tidigare i veckan har vi också klämt in ett lydnadspass. Då tränades linförighet, inkallning, platsliggning, läggande under gång. Jag är verkligen motiverad för lydnadsträningen nu så jag hoppas vi kommer att hinna med det mer under veckan som kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0