2007-05-14 Måndag

Oj nu var det ett tag sen jag skrev. Tiden går fort när man har roligt! Men vad har vi pysslat med då?

I fredags var jag ute och hälsade på pappa. Sen mötte jag upp Christel och hennes sambo för hundträning på grusplanen här i Stöcke. Qurres träning avverkades medans vi väntade. Körde lite linförighet, inkallning. Gav oss där. Det har blivit lite mycket så jag misstänkte att han var ganska trött. Så jag passade istället på att kika på när de tränade och fick även ropa åt dem. Kul att kunna hjälpa till.

På lördag var jag, Sussie och Lena från sökgänget ute för att träna hittaövningar. Vinden var inte på våran sida. Det kunde komma en vindpust och sen avtog den. Så det var lite svårt att avgöra vad som hände. Men som Sussie sa, ska vi vänta på rätta vindarna så lär vi få vänta! Och vem har tid med det...?! Så vi slog våra kloka huvuden ihop och det blev en lyckad dag. Qurre drog som vanligt ut mig till rutan och när vi väl kommer fram är jag helt slut och har svårt att koncentrera mig på honom. Men det är bara att köpa läget och ta ett djupt andetag när jag är framme vid rutan och fokusera på honom.

Efteråt gick vi en prommis och jag körde en kort platsliggning och en inkallning. Gick bara fint!

Igår var vi ute och la spår på morgonen i Sävar. Trevligt att se lite nya marker. Börjar bli lite halvless på det som är runtomkring. Qurre var mer taggad än han brukar. Men det var ett tag sen vi spårade så det var inte så konstigt. Jag hade bestämt mig innan vi gick ut att jag skulle ha mer lek än vanligt vid apporterna för jag tycker han slöat till lite runt dom.  Det gick jättebra! Jättefin lek. Gick dock över första apporten så nästa gång tror jag vi ska testa att lägga en apport rätt tidigt i spåret så det inte blir en vana att apporterna kommer sent. Näsan ska på direkt.

På eftermiddagen var jag och kikade på Wilmas MH. Nyttigt eftersom det snart är dags för oss. Huvaligen!!!

Nu i eftermiddag ska vi fara ut och träna markeringsövningar med Sussie och Lena. Ska även passa på att köra lite lydnad. Känns som om den får stå tillbaka lite just nu. Vi får se hur det går...

Ja det blev markeringsövningar i spöregn... Inte gick det vidare bra heller. Qurre tyckte att grejen hos figuranten var tokrolig och ville behålla den själv. Inte komma till matte inte. Till slut gav jag upp och hade på mig en likadan grej som vi bytte med. Ja ja bara bryta ihop och komma igen ; )) Skönt ändå att vi går kursen. Händer det igen, vilket känns som väldigt troligt så är ju Bettan med och kan skälla på mig. För det har verkligen blivit en grej det där. Blir ganska sur på mig själv eftersom det klickar mellan oss där... Men som sagt det blir desto roligare när vi kommit över och förbi det. Champage kanske...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0