2007-05-06 Söndag

Lydnadsträning på schemat. Helt störningsfritt idag.

Linförighet: Värmde upp med att ha kong körde sedan utan. Gick jättebra. Fina snabba svängar, och raka sättande.

Inkallning: Jättebra fart men satte sig snett. Belönade med kong första gången. Andra gången belönade jag med godis och hjälpte honom lite in. Svårt att belöna med kong eftersom jag upplever att jag drar fram honom i sättandet då. Får klura lite där...

Framförgående: Premiär för det momentet. Använde kongen först men han höll fullkomligt på att gräva om grusplanen så vi sadlade om till godisskål istället. Det blev lite lugnare. Gick ut direkt inga tveksamheter. Så vi kör vidare.

Apportering: Han får sitta vid sidan och ta apporten. Mycket tugg men jag tror jag ska köra på tills han känns lite tryggare i situationen. Även tänka på när vi kör det för att hjälpa till att han är i rätt stämning. Sen får vi ta tuggandet.

Bytalek: Idag behövde jag inte byta. Han kom och la bollen i handen och jag kastade den några gånger. Avslutade med att kasta godis. Han fick fånga/leta en och hämta nästa godis hos mig.

Efteråt gick vi en promenad. Nere vid stranden hittade vi en brygga som var ihopsatt av flera bryggor som gav olika gung. Den passade vi på att gå över. Trodde nog att han skulle tycka det var lite otrevligt men icke alls. Spände svansen lite extra för balansens skull sen var det bara kul med vattnet på sidorna. Men nu har vi testat iallafall : ))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0