2007-05-01 Tisdag

Valborgshelgen har tillbringats med sambon, hunden och en skylift. Vi har haft en utanpåliggande skorsten men nu är den borta. Fredrik har verkligen slitit som ett djur i helgen. Jag har mest stått på backen, höjdrädd som jag är, och varit nyfiken hur det gått.

Igår eftermiddag slet jag mig, så  jag och Jenny for ut och spårade. Jenny har hittat ett ställe där markerna är lite roligare och annorlunda. På ena sidan lutar det och är mycket blåbärsris och på andra sidan är det mer varierat underlag med allt från att marken är täckt med löv till lite ängsmark och djup skog med lite småbäckar. Ja, det är kul!

Qurre fick sidan med mycket variation i den här gången. Å taggad som nånting är han när Jenny gått spåret. Spårupptaget gick jättebra. Inga tveksamheter åt vilket håll han ska gå. Hittade första apporten men sen vindande han in spårets sluttamp och tog näst sista apporten... Men Jenny hade varit så cool så hon stod kvar så jag gick ner och släppte på igen efter andra apporten. Något som jag aldrig har sett tidigare men som jag tänkte på igår var att han kände slutet säkert 25 meter innan. Svansen åkte upp och han blev lite mer stel i sin kroppsföring. De blev långa 25 meter och jag trodde nästan han hade gått förbi slutet. Det blåste ingenting i skogen helt vindstilla. Vilken näsa han har!

Efteråt for Jenny och Freddy bort mot skjutbanan för att ta en skotträningspromenad. Vi stannade kvar och gick en promenad där vi var. Qurre for som ett skållat troll uppe i skogen. Tillslut hittade han diket som det var lite vatten i så han drog några rejäla repor. Jaja tänkte jag vad gör väl lite vatten, låt hunden ha kul! Tur att det var gräs i diket och inte lera... På vägen tillbaka hade det börja smälla så vi fick lite lagom skotträning vi också.

På parkeringen körde vi lite linförighet. Bara en kortis och det gick bra.

Magen knorrade när jag for därifrån. Hoppsan fyra timmar hade visst gått...! Så jag rundade Max och köpte med lite mat hem. Sambon hade just fällt ihop skyliften när jag kom hem och såg så där utarbetade och övergiven av sin hundfanatiska sambo. Men jag kan lova han sken upp när påsen med Maxloggan kom fram...

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Ännu en underbart solig dag! :-)
Kolla mina nya uppdateringar...

2007-05-02 @ 11:03:22
URL: http://www.kempo.nu/TheGuide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0