2007-03-30 Fredag

Visst får man tycka lite synd om sig själv...?!!! I morse när jag vaknade hade jag världens nackspärr. Fast det gick ganska snabbt över till att bli senadrag. Så fort jag lutar fram huvet lite så krampar musklerna. SUCK!!! Fredrik fick rycka ut och ge mig lite massage och det har faktiskt blivit lite bättre. Å jag som var så träningssugen. Ja, ja vad är väl en bal på slottet...

Nu ska vi ta och fara ut på en långpromenad. Det kan killen behöva eftersom han nästan bara låg i bilen igår.

Det positiva i kråksången är att jag inte kunnat städa. Det gick bara inte. Innan lunch tror jag det hade krampat över 30 gånger. Sambon fick rycka ut även där. Så även fast han är dålig på att flyga så är han en ängel.

Under promenaden kände jag att jag ville aktivera honom lite. Så vi började med ligg stanna kvar. Inte lätt tydligen. När jag gick tillbaka till honom så flög han upp. Sa ingenting utan sa åt honom att komma tillbaka. Då hamnade han i sitt övervägande och samtidigt lekfulla jag. Nja varför komma till dig. Händer det något roligare om jag inte gör det... Men då härskna morsan till! Gick fram och högg tag i honom och talade tydligt om att jag det inte är någon förhandling och släpade honom tillbaka. Berömde mycket när han sen låg kvar även när jag kom tillbaka. Hotade med att ta fram spik och hammare men det funkade tydligen utan ; )) Sen gick vi en bit till och sa åt honom att komma fot, fick en godis och fick lek med sitt trassel. Funkade jätte bra. Efter en stund till vi han komma och sätta sig fot, stanna kvar och när jag kom tillbaka fick han en godis och mycket beröm avslutade sen med lek.

På kvällen tränade vi lite inne. Trägen måste ju tillslut vinna tycker jag... Sidoförflyttning åt vänster. Jätteduktig var han. Sen tog vi fram ångesten, apportbocken. Men jag tyckte att jag hade tänkt till för jag la den på sidan av sängen och backade sen mot öppning. Han hade ju då ingenstans att ta vägen utan lämnade av den till mig. Vi gjorde så fyra gånger och det funkade bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0