2007-03-28 Onsdag

Vilket väder! Halleluja för växhuseffekten!

På eftermiddagen ville min sambo ut i det vackra vädret innan han skulle iväg. Och vad är bättre sysselsättning än att lägga ett spår ; )) Vi hittade ett bra ställe där det hade tinat mycket i skogen. Mindre tinat var det där man skulle köra upp, så även jag har insett att vi har fel typ av bil. Min sambo tycker att en bandvagn vore ett lämpligt fordon för mig... En vacker (eller regnig) dag är jag säker på att jag kommer att ångra mig...

Jag travade först ut spåret. Ivrig som jag var så blev det ganska långt, krokigt och dant. Sen gick vi på promenad. Det här med att värma upp hunden får jag inte glömma bort. Jag vill inte ha några skador så då måste man se om sin hund. Under promenaden passade vi på att göra en budföring. Gick väl si så där. Qurre tycker att det räcker att man springer fram till mottagaren och vänder. Så efter en stunds promenerande och funderande så gjorde vi en till. Fredrik fick då leka med honom och när de lekt en stund fick han ta honom försiktigt i halsbandet bara för att hindra att han skulle rusa iväg och hjälpa honom sitta kvar vid sidan med godis. Så fick han sitta en liten stund och Fredrik fick ge ytterligare godis och beröm för att han satt kvar. Ofta känns det i det här momentet att man hastar sig igenom och fort ska hunden iväg. Vi försöker istället köra på att det ska vara lugnt och mysigt när han kommit fram till mottagaren. Vi får se hur det går...

Årets tredje spår gick si så där. Han tappade bort sig på två ställen. Jag tror att det är lite koncentrations-svårigheter som ställer till det för honom. Dessutom hade jag sett en hund som blev rastad i spåret så det var lite intressant mellan varven. Men jag måste säga att han jobbade på bra. Han var helt slut när det var klart och han hade hittat alla pinnarna.

På kvällen for jag in till stan för att handla ett nytt halsband. Givetvis blev det några till grejer som åkte med... Sen stannade vi till och körde ett minipass lydnad. Det gick jättebra.

Kommentarer
Postat av: Millis

Söndag... Spår... Haka på?? ;o)*kram*

2007-03-29 @ 20:33:17
URL: http://www.freewebs.com/mittlivmedhundar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0