2007-03-19 Måndag

Det lönar sig ju inte att bli förvånad men just idag kändes spårsäsongen väldigt långt borta. Fy så mycket snö det har kommit. Eftersom det är så varmt så kommer det inte att ligga kvar, så vi får uppleva plasket en gång till. Suck!

Nu tycker jag att jag har tänkt till också. I fredagskväll pratade jag med Anna-Lena som har en kullbror till Qurre, och även hon förespårar att ha godis i munnen under linförigheten. Det jag tycker har talat emot att göra så är att det blir så stökigt runt belöningen. Godisen verkar hamna lite överallt och vad blir det då man belönar...? Samtidigt som fördelen är att man får en hund som verkligen tittar upp mot en. Tänka, tänka, tänka och så pling. Vi dammade av klickern och åkte ut i skogen.

På parkeringen stoppade jag torkade blodpudding i munnen och den smakade heller ingenting. Perfekt! Satte mig framför honom på huk och så fick han plocka några godisar ur munnen på mig så han kom underfund med var det smarriga fanns. Sen fick han sätta sig fot och när han tittade upp mot mig, klickade jag och spottade ut en godis. Hundrackarn tycker att det där med klicker är ganska fränt ändå och sen blev det verkligen en sport för honom att hinna fånga godisen innan den landade på backen. Så jag tycker inte alls det blev struligt ändå. Ja vi får väl se var det här landar... Vi ska göra en ny testomgång imorgon...

På kvällen for jag, Anna och Sussie iväg och lyssnade på Anders Hallgren. Himmel vad vi skrattade! Han är en fantastisk berättare med glimten i ögat, en Mr Bean i hundtappning. Många kunde nog känna igen sig i hans berättelser. Han berättade om olika trender som har varit och är inom hundsporten. Myten om ledarskap. Hur hundägaren uppför sig i en viss situation och hur hunden tolkar det. Det var verkligen en trevlig och tänkvärd kväll.

Jo just det. Jag beställt en bok också. Curt och Karin Blix har tillsammans med Kenth Svartberg skrivit en ny bok om mentalitet. Jag läste innehållsförteckning och kände att den här boken måste jag bara ha. Dummare blir man väl inte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0