2007-03-12 Måndag

Började morgonen med att få mig ett gott skratt. Qurre har som vana (eller ovana) att komma in när jag sitter på toaletten. Han tycker att det är perfekt för då får han full uppmärksamhet... Idag fann han en tråd som hängde från en av handdukarna. Den stod han och tuggade på precis som om det vore ett kolasnöre. Ja det såg för kul ut! (Och för känsliga läsare kan jag avslöja att jag blev klar helt i rättan tid och avbröt det hela så inget djur kom till skada...).

Mitt på dagen fick Qurre haka på och sitta i bilen medan jag for runt och kikade på tapeter. Så fint de har gjort på Färg och tapet! Gick runt och kikade i de olika rummen och fastnade vid ett stort vitt bord med sex hippa stolar till. Expediten förklarade att det var ett tåligt bord så man skulle inte skrämmas av att det var vitt. Nä, visst, snyggt var det! Och vad kostar kalaset då? 2 200 kr per stol. (Kallhicka redan där). Bordet gick på 16 000 kr!!! Visste inte riktigt vad jag skulle säga... Kopiorna är ju så rangliga förklarade hon vidare. Kände mig som bonden från landet, visste inte vad jag skulle svara. Men styrde ganska snabbt kosan mot tapethyllorna. Fixade två tapetaffärer men sen var jag helt snurrig och blev på kuppen hungrig så blev det Max och hamburgare istället. Det är ju så sarligt gott ibland och man får ganska mycket hamburgare för 16 000 kr...

När vi var klara med "shoppingen" i stan så tänkte vi ta en kortare promenad så han iallafall fick sträcka lite på benen. Tänkte att det är ju bra om han kanske har lite träningsvärk efter allt bus med Qumla. När vi kom fram började det suga lite i träningstarmen men det var på tok för plaskigt och halkigt för några större bravader. Planen var att köra lite bytaövningar med bollarna först (för det tycker han är kul) och sen köra lite linförighet. Men det blev lite linförighet som halvhjärtat på grund av underlaget. Det gick ändå ganska bra tycker jag. Han var betydligt mer koncentrerad idag än i lördags. Körde mycket från början att han bara fick sitta vid sidan och titta på mig sen när det funkade började vi gå.

Men jag tror ändå att jag ska testa att han får göra något "kul" först och ta linförigheten när han är lite mer på gång. Jag ska lägga upp en plan och den ska hålla vilket väder som helst : )) Fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0