2007-07-11 Onsdag

Igår var vi bara slöa, slappa och likgiltiga på hundfronten. Vädret gör nog sitt kan jag gissa... Så inte mycket att skriva om där inte...

Istället fick jag och sambon lite uträttat. Vi for runt och shoppade lite grejer inför våran semesterresa. Jag är ju så jäkla tjurig så det här liknar ju ingenting. Jag har antagit utmaningen att ge Qurre Klass även under semestern och lägret som jag ska på. Det har hittills inneburit några samtal till diverse hundaffärer i södra delen av Sverige. Sen har det också inneburit att vi shoppat en kylväska som man kan ansluta till cigarettuttaget i bilen. Går det här åt skogen så har vi allafall en fin kylväska. Dyr var den inte heller. Sen passade vi även på att köpa två stolar eller ska man kalla det för pall på fyra ben. En riktigt så där vildmarkspall. Bra att ha i bilen när man är ute i skogen. Blir trist att sitta på backen eller i bilen. 39 kr styck på Jula. Super!

Idag har vi varit en sväng ut till Bäcksjön. Jag tycker om spårmarkerna där. Medans spåret låg for vi ute på en motionsrunda med cykeln. Qurre var taggad efter att ha suttit i bilen så det var otroligt bra fart på honom. Men sen blev jag sur också. Varför måste folk lämna diverse matrester ute i skogen...? Är det till rävarna eller... ???Ser min hund ut som en räv...???!!! Tror rävarna mår bättre av att äta nyfångade möss än nån gammal macka som legat i värmen i flera dagar. Morr!!! Fast mest sur är jag nog på mig själv eftersom jag inte upptäckte att han stod och tuggande förrän han slukat i sig nästan allt.


Efter cykelturen gick vi ner på stranden. Det är lika roligt att bad fast det regnar, tycker Qurre. Han simmade glatt efter en kastad pinne. Det måste ju vara bra med simning efter ett cykelpass tycker jag. Det här att få sträcka ut musklerna, för det blir ju ganska hårt och statiskt när man cyklar med dem...


Plaskblöta av regn och badning gick vi tillbaka till bilen. (Jag hade inte riktigt koll på var stövelskaften slutade... Men som tur är så känner känner man när man gått för långt ut...).

Spåret gick himla fint idag. Hade gått ganska mycket vinklar och de tog han hur fint som helst. Hade även lagt en skogspinne som han först var tveksam till men jag peppade och överöste med beröm när han tog upp den. Ska prova en skogspinne i nästa spår också för att se om tveksamheten minskat eller hur det blir...

Sen ska det tydligen vara lite dramatik runt oss också. Spårslutet låg uppe på en sten. När han kom till det så berömde jag och tanken var att vi skulle ta oss nerför stenen och leka med spårslutet där det var skogsunderlag. Men tro det eller ej men det var hålrum på andra sidan stenen som jag aldrig såg när jag gick spåret. Givetvis gled Qurre ner med ändan före och blev sittande med bara framtassar och huvet framme. Jag blev först livrädd att han skulle fastna och få panik och göra illa sig. Men i nästa stund vände han på sig (hur han nu lyckades med det...) och fick framtassarna mot skogsunderlaget istället. Tur han hade selen på sig för då fanns det ju något att dra i. Ja ibland känns det som att vi lyckas med det omöjliga...

Nu ska vi fara iväg till några kompisar och fika. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0