2007-07-08 Söndag

I torsdags var vi och hälsade på Anna och Wilma på eftermiddagen. Qurre passade på att bada för allt vad pälsen höll för. Wilma stod i vattnet och såg kompisen förvandlas till ett bollapporterande sjöodjur. När vi skulle dricka kaffe fick sjöodjuret lägga sig i bilen. Efter fikat tog vi en liten prommis med hundarna.

På kvällen runt åtta slöt jag upp med Jenny vid Hamptjärnsstugan. Vi gick spåren åt varandra och Qurre fick ett på runt 800 meter. Medans spåren låg så passade vi på att göra ett uppletande. Vi la ut sex föremål, Freddy fick ta fyra av dem och Qurre fick ta de två sista som låg ute. Jag byter föremålet med lek med bollarna och tycker det funkar bra. Men jäklar vilken klant jag var! På sista föremålet kastade jag bollen snett bakåt och givetvis for den ut på stigen som har nertrampade stenar som underlag. Det blev sladd och Qurre damp över på ryggen. Tur att han hade fått ner farten. Det gick bra men såg lite läskigt ut.

Början av spåret var ganska högt blåbärsris. Tyckte att han låg på mest framåt och var lite ofokuserad. När spåret gick över till berghäll blev han betydligt mer fokuserad och farten åkte ner. Vi hade provat lägga ut en vanlig skogspinne bara för att testa. Men den ratades. Så ska de inte se ut, tyckte Qurredutten! Så det ska vi träna på.

På fredagkväll var jag och Sussie och tränade lydnad på klubben. Vi tränade linförighet. Höger och helt om. Funkade! Gick även lite längre raksträckor. Funkade bra. På slutet gick jag mjuka vänstersvängar och tyckte det funkade helt okej. Inkallning blev det också. Han har väldigt hög fart så ingången blir lite si så där. Men vi får nöta på. Kul att han har farten! Avslutade med en budföring. Det gick kanoners! Sprang båda sträckorna. Mamsen stolt!

Jo just det! Innan träningen var jag och hämtade kenneljackan och min efterlängtade träningsväst. Så otroligt fin jackan var!

Igår var jag helt slutkörd. Vi skulle ha farit till min sambos hemtrakter på 70-års kalas. Men han fick fara själv. Istället for jag ut och cyklade med Qurre, köpte med lite potatisgratäng, grillad fläskfilé och en massa godis. Hyrde även två filmer på vägen hem och parkerade i soffan. Så underbart härligt det var. Känner mig mycket piggare idag. Är lite spårsugen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0