2007-12-31

Så var det nyårsafton! Igen känns det som. Himmel så tiden springer på. Jag är iallafall glad att jag inte är sopgubbe för då skulle jag just nu tömma våran soptunna. På nyårsafton...

Hur som haver ska jag försöka mig på en snabb genomgång av vad vi pysslat med under mellandagarna.

Gårdagen tillbringade vi några timmar i en av OK Q8´s gör-det-själv-hallar. Storstädning av bilen invändigt. Vi köpte till och med textiltvätt som vi körde på klädseln. Det var faktiskt riktigt roligt och det såg ut som att det blev en aning fräschare. Efter den invändiga operationen så for vi över på Volvo och tvättade bilen utvändigt. Kändes skönt att få vara lite lat.

På kvällen for vi ut och körde lite rapport. Det har kommit lite snö så helt bäcksvart men det kändes lite mer spännande än vanligt. Vi kortade ner sträckan och så bytte jag och sambon plats eftersom i min hjärna skulle ju Qurre hellre springa första sträckan i mörkret till trygga mamsen... Tji fick jag
! Qurre är en väldigt artig hund och tyckte därför att det var direkt olämpligt att lämna en vuxen karl, i ensamhet, i mörkret. Men efter en kort övervägning så sprang han. Han fick springa två sträckor till och då var det klockrent! Vi hade slagit på "lampan" som han har i halsbandet och det var ganska kul att bara stå och vänta och se "stjärnskottet" komma! Det här måste vi göra fler gånger!

När vi kom hem fick Qurre åka in i duschen. Det hade blivit några åkerspår för mycket för att han skulle kännas riktigt fräsch... Sen är jag väl lite löjlig, som vanligt antar jag, men det är starka grejer som bönderna sprider ut. Lite kul var det också, för efter nån timme så ville Qurre gå ut, bajsnödig sa han. Skitans!  Hunden dyngsur i vinterpäls och det är flera minusgrader ute. Det var inte annat att göra än att ta fram julklappen, hårtorken, och så för säkerhets skull laddade jag för den stora konfliken. Så fel man kan ha om sin hund säger jag bara! Qurre njöt som aldrig förr! Fanken att vi inte tog fram kameran, ögonen stod i kors på honom och jag tror till och med jag hade fått föna honom i öronen utan motstånd. Så nu vill Qurre bli utställningsschäfer och fönad varje dag!

I övrigt så har vi lagt två åkerspår till. Det sista hade för kort liggtid och två människor som traskade runt i början av spåret så han hann inte riktigt fästa på spåret utan valde att kolla upp var de hade gått. Det första gick hur bra som helst. Det är riktigt roligt och se hunden så fokuserad.

I lördags var vi ute med Sussie och Fax. Det blev det ett vanligt skogsspår och lydnad under tiden spåren låg. Lydnaden gick riktigt fint. Tyst, bra position och fokuserad. Gick ganska långa sträckor utan belöning. Han vill gå upp lite i stress, blir väl lite osäker antar jag, men då peppar jag lite med rösten och det funkar. Sussie fick ropa lite åt oss på slutet och det brydde han sig inte alls om. Jag var inte riktigt på hugget själv så jag försökte anpassa träningen och det kändes bra att få en riktigt bra träning trots det. Väldigt nyttigt för mig. Körde nån inkallning, lite lägganden och positionsövning också.

Nu ska jag ta tag i alla hundgrejer som ligger och återställa ordningen i bilen. Sen blir det dags att ta sig an hummern som ligger i kylskåpet och hånar mig. "Du vet inte vad du ska göra med mig"... Nä det vet jag inte! Men något jag vet är att du ska in i ugnen innan klockan slagit tolv. Vem är kaxig då...?!

STOR KRAM TILL ER ALLA OCH ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: Britt m flock

GOTT NYTT ÅR! Hoppas hummern smakar.Jag blir lika impad varje gång jag går in och läser era "bravader" Vi tog en kort morgonpromenad men vände ganska snart för jag hörde hur det sköt i den riktningen vi gick.Kozmoz gillar inte smällare. Blev skrämd för 2 år sedan. Det får bli att packa in de 3 i bilen och köra till skogs. Vi är ändå förskonade här i Hasslösa:)
Får du mina mail? Jag har nog skickat 3 i alla fall. Sköt om er!

2007-12-31 @ 10:39:54
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Flocken
Postat av: Erika, Ilii & Soya

Gott Nytt År!

2007-12-31 @ 23:07:19
URL: http://www.skarpaskall.com
Postat av: Britt m flock

Hej!
Jäkla mail:( Jag skickar på denna adressen [email protected] är det rätt?

2008-01-01 @ 09:03:33
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Flocken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0