2007-12-18 Tisdag

Jakten på julklappar har börjat! Hade en riktigt trevlig dag på stan idag. För ovanlighetens skull så hittade jag en massa roliga saker till min sambo. Annars så brukar det vara lite mer panikartat stil på inköpen. Roligast tycker jag det är när man kommer på något som personen faktiskt har sagt att den vill ha men inte själv kommer ihåg det. En av grejerna jag köpt är en sån, så jag är ganska stolt och nöjd! Håller på att klura på en grej till så vi får ser var det landar. Ska göra stan en liten sväng på torsdag också men efter det så är förhoppningen att allt runt julklapparna ska vara klart.

Men vad är en tisdag utan hundträning...? I kväll chockade vi kroppen och for ut på klubben tillsammans med Sussie och Fax. Vi var båda, eller okej, jag var på lite halvcrazy humör och värmde upp genom att stutsa runt och sjunga i ljuset av stålkastarna ute på plan. (Undra varför ingen vill träna med mig...?!).

Började med att värma upp i högt tempo och inget tjafs vid sidan utan full fart. När han landade i det och fick upp fokus så körde vi igenom hela köret inom kapitlet linförighet. Jag var så stolt, han är så duktig min Qurredutt. Inget pip och med till hundra procent. Inkallning nästa och sen blev det en stunds vila i bilen.

Ute igen så körde vi inhopp. Qurre var helt med på noterna och förstod vad det var frågan om. Lite svårt att vänta bara. Sen visade vi Sussie hur duktig han blivit på att backa. Positionsträningen efter det och där var det också lite svårt att stanna kvar men postionen var det inge fel på. Avslutade med lite fritt följ och så blev det lek med kongarna.

Den här kvällen hamnar verkligen i träningsminnenas guldkorn. En träning som bara flyter på, snön  som glimmar helt magiskt i ljuset av strålkastarna, julsträmning, sällskap av en god vän och en helt fantastisk Qurredutt. Kan bara passa på att njuta av stunden för man vet också att tiden kommer när snön plaskar, regnet öser ner och ingenting vill gå vägen... Men just nu känns det väldigt långt borta!



Kommentarer
Postat av: Britt m flock

Hej
Viss får jag dina mail och svarar. Har jag fel adress till dig. Maila mig igen så får vi se om jag kan svara dig.

2007-12-19 @ 15:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0