2007-12-11 Tisdag

Idag blir det inget gnäll om vädret. Vi har haft runt -5 grader och sol. Till och med halkan är borta! TJOHO!

Vi har varit ute och gjort ett mer genomtänkt uppletande idag. Redan vid bilen slog jag på hjärnan och när jag tog ut Qurre så fick han först varva ner. Sen blev det fot till uppletanderutan som idag var smal, lång och med tre föremål. Han fick komma och sätta sig fot med varje föremål han kom in med, och med tanke på att vi inte tränat det så gick det klart över förväntan.

Efter uppletandet provade jag på sidan om att bara lägga ut en grej och han fick hämta in det. Bara för att nöta lite. Qurre tyckte det var skitkul och hade ett jättefint tempo både in och ut.

Nu ikväll har jag och Qurre varit och promenerat ute på byn. Hör och häpna, det blåste inte. Annars så är Stöcke ett riktigt blåshål. Det är helt enkelt för mycket bönder här med sina åkermarker och blir inget kvar som stoppar blåsten. Under promenaden gick jag och filosoferade lite och kom ju på världens spårgrej. Varför har jag aldrig lagt ett spår där jag avslutar med att gå genom loppisen (typ en vanlig gammal ladugård) och ut på våran gård? Hur kul vore inte det att testa! Nu är den tyvärr stängd så det funkar ju dåligt. Men det här måste jag lägga på hårddisken och testa till våren.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0