2007-12-09 Söndag

I morse vaknade jag och Qurre ganska tidigt (för att vara söndag iallafall...). Och jag måste säga att jag bara älskar att gå ut i mörkret på morgonen speciellt när det är helg och allt är helt stilla. Jag vet, skitknäppt! Men som om det vore nog... Hade tänkt börja koka knäck där runt 8-snåret men det blev stopp. Lite för mycket kärringvarning... Så istället väntade jag till klockan passerat nio. Kändes mycket bättre ; )) Och god blev den!

Vilket väder det har varit idag. Sol och runt nollan. Jag och sambon packade fikaväskan och for i väg ut för att träna rapport. Inne kunde vi bara inte vara en dag som denna.

image81
Här är en del av sträckan till B-stationen.

image79
Qurre vid A-stationen.

image82
Jag och Qurre på väg ut.

image84
Skrutten på väg in till A-stationen. Kul att springa, sa han!

image85
Efter träningen blev det fika. Mackor till alla deltagarna.

Efter fikapausen gjorde vi ett uppletande. Tur att Kirsti från idol-juryn inte var där för hon hade nog sagt; KATASTROF! Men är matte dum och ivrig så får hunden jobba så är det bara. Qurre gjorde jättefina avlämnaden men själva sökarbetet... Ajajaj och utanför rutan och allt... Och tempot på slutet, mitt hjärta brister... Jag skulle ha planerat lite mer än vad jag gjorde. Men jag kopplade på hjärnan till slut försökte rodda upp det hela och det kändes som vi fick ett bra avslut. Men nu ska här tränas uppletande i lite mer målinriktad anda.

Men vi fick skratta också! Vi fick för oss att Qurre kom in med två av fyra föremål så efter uppletandet gav vi oss ut i rutan för att leta grejer. Fredrik var helt övertygad om var han lagt en av sakerna men hur vi än letade så fann vi den inte. Till slut så beslöt jag mig för att kika i ryggsäcken. Där ligger grejen! (Tur man är med i matchen...). Det var samma grej som vi hade borta en annan gång när vi körde uppletande och hur vi än letade så fann vi den inte. Jag for tillbaka nån dag senare och fann den... Så nu har jag beslutat att just den grejen har gjort sitt, det blir soptunnan nästa! För visst är hemligheten att köra med "bra" uppletande grejer och inte de som har ben...????



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0