2007-12-04 Tisdag

Idag har vi kört pass nummer två i rapport och nu i kväll har vi kört lite lydnad. Snacka om att jag känner mig lite chockad...  ; ))

Rapportträningen gick jättebra. Qurre fick springa tre sträckor på ca 250 meter. På stationerna får han ligga plats. Det fungerar bättre för han blir mer fokuserad och varvar upp mindre. Underlaget idag bestod av flera centimeter av blötsnö så det gick lite tyngre idag. Det vi ska tänka på till nästa träning är att Fredrik inte behöver dra fram kongen när vi går iväg, retningen blir för stor och mina armar blir långa...

Lydnadsträningen kändes som ett fjasko. Peppad upp till tänderna for vi ut till "våran" plan men när vi kom dit så var det en skare som hette duga. Tjurig som jag är så blev det en parkering i Röbäck istället. Där var det väldigt halkigt så det blev lite rumphugget. Lite kontakt och sen halkade vi runt små korta sträckor. Apportbocken åkte fram. Musmattan fick se lite is den också. Avslutade med lite nosdutt på stickan. Efteråt var jag lika träningssugen, var upplagd för lite mer fart och tempo. Morr!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0