2007-12-02

Vi började dagen med snöskottning! Himmel så mycket snö det har kommit under natten. När snön låg där den skulle tog jag och Qurre bilen och for iväg på en promenad. I djupsnön! Vi gick först efter en väg och svetten rann kan jag lova. När vi sen kom in i skogen blev det mindre snö och lättare att gå. Sen är jag lite nöjd också... Fick revansch mot älgarna också ; )) Ja, han är som han är Qurredutten min. Har han inget att göra så väljer han att skapa lite action men är jag engagerade i honom då är han inte lika intresserad av allt annat. Men hur som haver så kunde vi korsa de färska älgspåren några gånger. Gick bara fint. Det värsta är att jag måste erkänna att jag har lite älgskräck. Just på stället där de hade gått så finns det ingenstans att ta vägen eftersom det är vatten på båda sidorna. Huvvaligen! Men jag gick och tänkte häst istället för älg och då gick det bättre : ))

Igår var vi och promenerade tillsammans med Anna och Wilma. Vi var ute i nästan 2 timmar. Okej lite vilse var vi ett tag men bara ytterst lite... Men tur man hade trevligt sällskap. Qurre gjorde illa sin klo. Det gick som en liten flisa ur den på sidan och det blödde lite. Men nu syns det ingenting alls. Skönt!

I veckan går sambon eftermiddag. Min förhoppning är att det ska bli lite rapportträning!

Snart ska vi åka iväg och äta julbord med sambons familj. Anna är en ängel och har ryckt in som hundrastare under kvällen. Inte illa av mig att släppa greppet lite. Men Qurre har det ju betydligt bättre hemma än att ligga i en fuktig bil under kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0