I övrig då...

Jo, vi har hunnit med tre lydnadspass, två spår och tre cykelturer sen vi kom hem.

Hur går det då med kontakten i fotgåendet...? Jo, skam den som ger sig. Han fattade till slut och jag belönade som bara den med kong och glad tillrop. (Blev kanske lite mycket beröm för nu skjuter han ut rumpan som värsta dressyrhästen...). Men man får träna en sak i taget helt enkelt... Vi har även tränat håll fast och det går bättre och bättre tycker jag. Budföring, inga problems, det funkar bra om man hjälper honom in lite.

Sen har vi fått till två pass med störningsträning. Störningsmoment ett hette Christel. Hon är rolig hon, sa Qurre. Men efter en stund tyckte jag han hade fullt fokus på mig, så det var roligt. Störningsmoment nummer två var Fredrik som låg i gräset ute på planen. Qurre for dit och kollade av en gång men sen var han helt "min hund" igen. Vi har även tränat lite position på stället och där tycker jag han är lysande! Snabb och oftast helt rätt. Läggande under gång, där jag går framför honom brukar var hans grej. Men inte sist vi tränade... Så det får vi nog ta tag i ikväll är jag rädd. Vi har säkert gjort mer grejer också men det är ju svårt att skriva om i efterhand... Jo, för fanken vi har kört uppletande på lydnadsplanen också. La ut tre grejer på rad för att träna raka skick. Himla duktig var han och tvekar inte heller att bli skickad flera gånger. Fanken nu blev jag ju sugen på att träna uppletande... Hmmm...

Spåren har gått himla fint. Första spåret la Christel åt mig och då gick han över slutet. Första gången det händer men det låg så att han inte fick vind på det. Men avslutet blev ändå jättebra med lek och godis. Så han var nöjd över sin insats. Fortsätter lägga ganska många apporter i början och det funkar jättebra.

Cykelträningen är det väl inte mycket att säga om. Den har ett visst inslag av intervallträning för ibland gör han ena jäkla repor in i skogen. Men det är ju bra. Anders Hallgren har visst sagt att hundars ryggar mår bra av att röra sig i skogsterräng så det är väl bara att uppmuntra det : ))

Nu laddar vi inför lydnadsträning ikväll...


Kommentarer
Postat av: Eva

Kul! Att träningen går så bra!
Tävling snart (hets hets;-))?

2007-08-09 @ 20:02:24
URL: http://hummelns.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0